منو



خلاصۀ مدیریتی

• انتظار می‌رود که با ادامه بهبود تولید و فروش خودرو در جهان، سطح بالای قیمت سرب نیز طی مدت زمان باقی مانده تا پایان سال 2021، کماکان حفظ شود. از این رو، کارشناسان پس از یک بازنگری، رقم پیش‌بینی شده برای میانگین قیمت سرب در سال 2021 را از رقم قبلی 2,050 دلار در هر تن به 2,125 دلار در هر تن افزایش دادند.
• وقفه‌‌ای که در اثر همه‌گیری کووید19 در جهان در روند عرضه جهانی سرب به وجود آمد، باعث شد تا بازار جهانی سرب تصفیه‌شده، در سال 2021 با کسری‌هایی مواجه گردد. همین امر کاهش موجودی انبارهای سرب بورس فلزات لندن را به دنبال داشت و موجب شد تا در کشورهای آسیایی و اروپایی و همچنین ایالات متحده آمریکا، تحویل کوتاه مدت این کالاها هزینه بالاتری در بر داشته باشد. اما از آن جا که اختلالات به وجود آمده در زنجیره عرضه در اواخر سال 2021 تا حدود زیادی برطرف می‌شوند، انتظار می‌رود نه تنها کسری در بازار جهانی سرب به پایان برسد، بلکه از این پس این بازار با عرضه مازاد مواجه گردد.
• به‌رغم تشدید قوانین در حوزه حفاظت از محیط زیست و روند روزافزون به کارگیری باتری‌های لیتیمی در خودروهای الکتریکی، استفاده از سرب تصفیه شده در صنعت جهانی خودروسازی کماکان رو به افزایش خواهد بود.
• رشد تولید سرب تصفیه شده در بلندمدت همچنان آهنگ کندی خواهد داشت چرا که نگرانی‌ها درباره انتشار آلاینده‌های حاوی کربن توسط واحدهای ذوب مانع از روند مطلوب افزایش ظرفیت‌ها به ویژه در کشور برتر تولیدکننده سرب یعنی چین، خواهد شد.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی سرب



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟