منو

تحلیل صنعت حمل و نقل، با بهره‌گیری از بهترین تکنیک‌های مدل‌سازی سری‌هاي زمانی و مدل‌سازی اقتصادسنجی/علیتی انجام گرفته است. بدیهی است شكل دقیق مدل سری‌هاي زمانی از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت است و داده‌ها با توجه به ویژگی‌های غالب آن صنعت ارزیابی می‌شوند.

تكنيك مورد استفاده در همه تحليل‌ها، بردارهای خودرگرسيون هستند. بردارهای خودرگرسيون اجازه پيش‌بيني متغیری را با استفاده از چیزی بیش از تغییرات خود متغیر به عنوان اطلاعات توصیفی می‌دهند.

 البته معمولآً پيش‌بيني برخی از متغیرهای فرعی صنعت مورد نظر، با استفاده از تغییرات پیشین (سابقه) متغیر انجام می‌شود که چنین تحلیل تک‌متغیره‌ای را مدل‌سازی تک‌متغیره می‌گویند. در تحلیل‌های موجود، از پرکاربردترین و معمول‌ترین شکل مدل‌های تک‌متغیره استفاده می‌شود که به آن مدل میانگین متحرک خودرگرسيون (ARMA) می‌گویند.

 در تحلیل‌های انجام‌شده عمدتاً از برآوردکننده‌های کمینه مجذورات خطی (OLS) و از روش کل به جزء به منظور جلوگیری از وابستگی به بررسی‌های غیرعینی و افزایش استفاده از بررسی‌های عینی استفاده شده است.

 باید توجه داشت که دخالت انسان نقش لازم و مؤثری در تمام تحلیل‌ها و تکنیک‌های پيش‌بيني ایفا می‌کند. دانش انسان در مورد صنعت، كمك مي‌كند داده‌های ناهماهنگ، نقاط عطف، مشکلات ساختاری و ویژگی‌های موقتی برخی داده‌ها کشف شوند که روش‌های کاملاً مکانیکی پيش‌بيني قادر به شناخت آن‌ها نیستند.


گزارش تحلیل صنعت حمل و نقل و شاخص ریسک لجستیک ایران

فصل چهارم 2023

شامل شاخص ریسک لجستیک


با وجود آن که حجم تولید نفت در ایران افزایش یافته، اما به دلیل این که این کشور تحت تحریم آمریکا قرار دارد، به طور کلی رشد تجارت ایران با یک رکود نسبی همراه خواهد بود. تأخیر در دستیابی ایران و ایالات متحده آمریکا به یک توافقنامه هسته‌ای جدید، و همچنین نبود یک زمان‌بندی مشخص برای رسیدن به چنین توافقی، باعث شده تا به طور کلی رشد تجارت ایران محدود گردد. منطقه جغرافیایی که ایران در آن واقع شده موجب ایجاد پتانسیل بسیار بالای این کشور برای تبدیل شدن به قطب ترانزیت مهم برای مسیر تجاری غرب به شرق است که وجود شبکه‌های گسترده حمل و نقل در کشور نیز به این مسأله کمک کرده است. اما این پتانسیلِ ویژه، به واسطه تحریم‌های بین المللی وضع شده علیه این کشور و همچنین سرمایه گذاری محدود شرکت‌های خارجی غیرقابل بهره‌برداری شده است. در نتیجه، زنجیره‌های عرضه داخلی در ایران با ریسک‌های امنیتی بالایی مواجه هستند، چرا که از یک سو زیرساخت‌ها ... [ادامه]


گزارشهای قدیمی تر


گزارش های مرتبط

کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟