منو



خلاصۀ مدیریتی

سرب: بازنگری نزولی بر قیمت‌ها، به‌ر‌غم خوش‌بینی درباره افزایش قیمت‌ها نسبت به سطوح نقدی کنونی

دیدگاه

  • از آن‌جاکه قیمت‌های سرب در نیمه دوم سال 2018 عملکرد خوبی نداشته است، پیش‌بینی درباره میانگین قیمت سرب در سال 2019 پس از بازنگری، از 2,450 دلار در هر تن به 2,350 دلار در هر تن کاهش یافت.
  • البته با توجه به عواملی از جمله ادامه روند تقویت اصول بنیادین در بازار سرب، رشد قوی تقاضای فصلی و احتمال تضعیف ارزش دلار، انتظار می‌رود در آستانه ورود به سال جدید، قیمت‌ها نسبت به سطوح نقدی رو به افزایش گذارند.
  • انتظار می‌رود طی دوره بلندمدت‌تر که تقاضای جهانی کاهش می‌یابد و بازار با روند روبه رشد عرضه مازاد بر تقاضا مواجه می‌شود، قیمت‌ها بار دیگر سیر نزولی را طی کنند.

 

ریسک‌ها برای چشم‌انداز قیمت

  • ادامه روند تشدید منازعات تجاری موجود میان چین و ایالات متحده آمریکا ممکن است مانع از بهبود قیمت‌های سرب در سال 2019 شود. در فاصله‌ ماه‌های ژوئن تا نوامبر سال 2018 میانگین قیمت‌های سرب از 2,500 دلار در هر تن به کمتر از 2,000 دلار در هر تن رسیده است که علت این مسأله شدت یافتن جنگ تجاری لفظی میان دو کشور چین و آمریکا و همچنین تقویت ارزش دلار بوده است.
  • هرگونه کاهش فراتر از حد انتظار در تولید نیز ممکن است کسری در بازار جهانی سرب را افزایش دهد. این مسأله به‌ویژه از کاهش تولید در چین ناشی خواهد شد، به این دلیل که این کشور طی چند سال گذشته بازرسی‌های متعددی در زمینه مسائل زیست‌محیطی به عمل آورده است که این موضوع موجب کاهش قیمت‌های سرب در این کشور شده است. اقدام کشور چین به بازرسی‌های بیشتر در ماه‌های آتی ممکن است موجب تسریع فراتر از حد انتظار روند کاهش عرضه از سوی این کشور شود و این مسأله احتمالاً رالی غیرمنتظره‌ای در قیمت‌ها به وجود خواهد آورد.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی سرب- فصل اول 2019



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟