منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان پس از بازنگری، پیش‌بینی صورت گرفته درباره میانگین قیمت آلومینیوم در سال 2021 را از 1,850 دلار در هر تن به 2,050 دلار در هر تن افزایش دادند. علت این بازنگری این بود که در شرایطی که تقاضا برای کالاهای تولیدشده در کارخانجات با قدرت رو به افزایش است، این بازار با محدودیت در سمت عرضه مواجه است.
• اگرچه قیمت‌ها طی دوره کوتاه مدت در سطح بالا حفظ خواهند شد، اما در نیمه دوم سال جاری نگرانی‌ها در خصوص کاهش عرضه به تدریج مرتفع خواهند شد؛ چرا که در بحبوحه رشد قوی تولید در چین انتظارات سفته‌بازانه سرمایه‌گذاران رو به افول گذاشته است. از سوی دیگر نیز، کاسته شدن از شدت محدودیت‌های واردات ضایعات و قراضه فلز آلومینیوم به چین که اخیراً اتفاق افتاد، عامل دیگری در جهت بهبود عرضه آلومینیوم در بازارهای جهانی خواهد بود.
• انتظار می‌رود قیمت آلومینیوم طی سال‌های آتی در سطح بالا باقی بماند. چرا که با شتاب گرفتن تغییر رویکردها به سوی یک اقتصاد سبز و عاری از آلایندگی‌های زیست محیطی، تقاضا برای آلومینیوم رو به افزایش خواهد گذاشت.
• از آن‌جا که موضوع توسعه پایدار در سال 2021 و سال‌های پس از آن، بیش از پیش در کانون توجهات قرار می‌گیرد، افزایش تقاضا برای آلومینیومی که در فرایند تولید آن گازهای کربنی اندکی انتشار می‌یابد، قیمت‌گذاری این فلز در آینده را در معرض ریسک قرار می‌دهد.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی آلومینیوم



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟