منو



خلاصۀ مدیریتی

• با توجه به این‌که در تاریخ هشتم فوریه سال 2023 میانگین قیمت آلومینیم برابر با 2,524 دلار در هر تن بوده است، کارشناسان کماکان پیش بینی می کنند که میانگین قیمت این فلز در سال 2023 برابر با 2,600 دلار در هر تن خواهد بود. این پیش‌بینی نشان می‌دهد که در سال 2023 قیمت‌های آلومینیم در حدود بهای کنونی آن که سطح بالایی هم دارد، باقی خواهند ماند. اساس این پیش‌بینی تداوم محدودیت‌های عرضه آلومینیم در جهان و برداشته شدن محدودیت‌های سخت‌گیرانه مرتبط با کووید19 در سرزمین اصلی چین است؛ دو موضوعی که احتمالاً باعث رونق در رشد تقاضای آلومینیم خواهند شد.
• بعید به نظر می رسد که در شرایط کنونی که آهنگ رشد اقتصادی در جهان کند است و به‌غیر از چین، در کشورهای دیگر تقاضای چندانی برای آلومینیم وجود ندارد، چنان رالی در رشد قیمت این فلز شکل بگیرد که بتواند قیمت ها را به سطوح بالای ثبت شده در سال 2022 بازگرداند. لازم به ذکر است که این پیش‌بینی در معرض ریسک‌های مطلوب قرار دارد و در صورت تحقق یافتن این ریسک‌ها ممکن است قیمت‌ها در سطحی فراتر از حد پیش‌بینی ها قرار بگیرند. از جمله مهمترین این ریسک‌های مطلوب رشد قدرتمندتر از حد انتظار صنایع داخلی چین است که در چنین صورتی، قیمت‌ها به بالاتر از سطحی که اکنون پیش‌بینی می‌شود افزایش خواهند یافت.
• دیدگاه‌های بلندمدت حاکی از آن هستند که با توجه به روند پرشتاب تحولات جهانی به سوی بنا نهادن هرچه سریع‌تر بنیان‌های اقتصاد سبز و سازگار با محیط زیست در جهان که باعث می‌شود تا در شرایطی که بازار آلومینیم با محدودیت عرضه مواجه است، تقاضا برای این فلز افزایش پیدا کند، انتظار می‌رود طی سال‌های آینده قیمت آلومینیم در سطح بالا حفظ گردد.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی آلومینیوم



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟