منو



خلاصۀ مدیریتی

• پس از شکل‌گیری رالی‌های تأثیرگذار و قدرتمند در رشد قیمت آلومینیوم در سه‌ماهه نخست سال 2022 که باعث شد قیمت این فلز به سرعت افزایش پیدا کند، کارشناسان تصمیم گرفتند ارقام پیش‌بینی شده برای میانگین قیمت این فلز در سال‌های 2022 و 2023 را حفظ نمایند. بنابراین، مطابق با پیش‌بینی‌های قبلی، میانگین قیمت هر تن آلومینیوم در سال‌های 2022 و 2023 به ترتیب برابر با 3,000 دلار و 2,800 دلار خواهد بود. البته، این نکته نیز خاطرنشان می‌شود که به دلیل اعمال مجدد قرنطینه‌های شدید و سراسری در چین که باعث کاهش شدید تقاضای آلومینیوم در سال 2022 خواهد شد، ریسک‌های به شدت نامطلوبی این پیش‌بینی‌ها را تهدید می‌کنند.
• علی‌رغم این‌که قیمت انرژی بسیار افزایش یافته، سطح موجودی انبارهای آلومینیوم در یکی از پایین‌ترین سطوح تاریخی خود قرار گرفته و در شهرهای مهم تولیدکننده آلومینیوم در چین تدابیر قرنطینه‌ای بار دیگر به اجرا درآمده‌اند، و تمامی این مسائل باعث افزایش قیمت آلومینیوم می‌شوند، اما وجود مسائل دیگری مانع از رشد چشمگیر قیمت این فلز خواهند شد. از جمله این مسائل تقویت ارزش دلار آمریکا، فقدان تقاضا از سوی صنایع مصرف‌کننده نهایی آلومینیوم در چین و نامساعد شدن انتظارات سرمایه‌گذاران نسبت به عملکرد بازار کلی فلزات هستند که از سوی کارشناسان مورد اشاره قرار می‌گیرند.
• اگرچه کارشناسان هنوز هم بعید می‌دانند که قیمت‌ آلومینیوم به سطوح پایین مشاهده شده در دوران پیش از همه‌گیری سقوط کند، اما این اعتقاد نیز وجود دارد که حداقل در سه‌ماهه دوم سال 2022 یعنی در دورانی که به دلیل اتخاذ سیاست‌های دولت چین جهت به صفر رساندن آمار مبتلایان به کووید19، تقاضا در این کشور کاهش شدیدی پیدا می‌کند، این روند از محدودیت رشد در قیمت‌ها کماکان ادامه داشته باشد.
• با توجه به روند پرشتاب تحولات جهانی به سوی بنا نهادن هرچه سریع‌تر بنیان‌های اقتصاد سبز و سازگار با محیط زیست در جهان، انتظار می‌رود طی سال‌های آتی قیمت آلومینیوم در سطح بالا حفظ گردد. همچنین، کارشناسان خاطر نشان می‌کنند که روند رو به رشد تقاضا برای آلومینیوم کم‌کربن نشان‌دهنده وجود ریسک‌هایی است که قیمت‌گذاری آلومینیوم در آینده را تهدید می‌کنند.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی آلومینیوم



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟