منو



خلاصۀ مدیریتی

• بر اساس برآوردها در سال 2021 مخارج واقعی خانوارها در ایران 1 درصد رشد نموده است. این رشد در سال 2022 و 2023 نیز ادامه پیدا خواهد کرد اما بر سرعت آن افزوده خواهد شد. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود در سال 2022 و 2023 مخارج واقعی خانوارها در ایران به ترتیب 3 درصد و 4/6 درصد رشد کند. همانگونه که از ارقام فوق پیداست رشد مخارج خانوارها در سال 2023 اندازه بزرگ‌تری نسبت به سال‌های 2021 و 2022 دارد. علت این موضوع بهبود شاخص اطمینان مصرف‌کنندگان در سال 2023 و افزایش خریدها در این سال است.
• اگرچه کارشناسان برای رشد مخارج واقعی خانوارها یک چشم‌انداز روشن را متصور هستند اما تورم بالا و روزافزون یک ریسک نامطلوب است که این چشم‌انداز را تهدید می‌نماید زیرا در سایه تورم قیمت کالاها و خدمات از جمله مواد غذایی افزایش پیدا می‌کند که این موضوع باعث می‌شود قدرت خرید خانوارها پایین بیاید. خطر تورم برای رشد مخارج خانوارها به طور خاص در سال 2022 جدی‌تر است.


فایل نمونه

گزارش تحلیل صنعت خرده‌فروشی ایران



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟