منو



خلاصۀ مدیریتی

• شیوع بیماری کووید 19 در سال 2020 باعث شد مخارج خانوارها روند نزولی به خود بگیرد و نسبت به سال قبل از آن 6 درصد کاهش پیدا کند. در سال 2021 این روند متوقف خواهد شد و مخارج واقعی خانوارها مجددا به مسیر رشد باز خواهد گشت. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود در سال 2021 مخارج خانوارها رشد واقعی 0/7 درصد را تجربه کند.
• از زمان شیوع بیماری کووید 19 در ایران دولت با اجرای اقداماتی تلاش نموده است از سرعت انتشار این بیماری در کشور بکاهد. به عنوان مثال دولت براساس این که میزان ریسک ابتلا به بیماری کووید 19 در یک شهر چقدر است سه رنگ سفید، زرد و قرمز تعریف نموده و به‌طور مرتب شهرهای کشور را بر مبنای این سه رنگ تقسیم‌بندی می‌کند. براساس این الگو رنگ قرمز نشان‌دهنده بالاترین میزان ریسک ابتلا به بیماری است. در ابتدای ژانویه 2021 نرخ شیوع بیماری کووید 19 در ایران پایین آمد به ‌طوری‌که هیچ یک از شهرهای ایران در دسته رنگ قرمز قرار نداشتند. بر این اساس دولت بخش اعظمی از محدودیت‌ها از جمله محدودیت تردد افراد و محدودیت‌های وضع شده در خصوص فعالیت کسب‌وکارهای غیرضروری را لغو نمود.
• کارشناسان متخصص در حوزه دارو و سلامت بر این باورند که ایران جزء آخرین کشورهایی خواهد بود که موفق به خرید واکسن برای عموم شهروندان خود خواهد شد. به عبارت دیگر، ایران از لحاظ سرعت عمل در خرید واکسن جزء گروه سوم کشورهای جهان قرار دارد که در واقع آخرین گروه در این دسته‌بندی است. به طول انجامیدن خرید واکسن می‌تواند بر رشد مخارج مصرف‌کنندگان تأثیر منفی بگذارد زیرا تا زمانی‌که واکسن به تمامی افراد جامعه تزریق نشود کانون‌های انتشار بیماری به‌ طور مرتب در گوشه و کنار کشور ظاهر خواهد شد و متعاقبا دولت مجبور خواهد شد اعمال محدودیت‌های سختگیرانه را از سر بگیرد.


فایل نمونه

گزارش تحلیل صنعت خرده‌فروشی ایران



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟