منو



خلاصۀ مدیریتی

اگرچه چشم‌انداز چند ساله حاکی از وجود دیدگاهی مثبت درباره قیمت اکثر کالاها می‌باشد، اما انتظار می‌رود روند بهبود قیمت‌ها که طی دو سال گذشته به سرعت روی داد، با محدودیت‌هایی مواجه گردد. به بیان دقیق‌تر، انتظار می‌رود در سال 2018، کالاهای صنعتی (ازجمله ذغال‌سنگ، نفت و فلزات صنعتی) وقفه‌ای در سیر صعودی میان‌مدت خود تجربه کنند.

انتظار می‌رود کالاهای کشاورزی پس از سوء عملکردها از ابتدای سال 2017 تاکنون، طی مدت 12 ماه آتی عملکرد مطلوبی از خود نشان دهند که در این میان، غلات و کاکائو پیشتاز خواهند بود.

صدمه محصولات زراعی ناشی از چرخه آب و هوایی لانینا در ماه‌های پیش رو، می‌تواند بهبود قیمت محصولات کشاورزی را در پی داشته باشد که البته در حال حاضر، این نه دیدگاه اصلی کارشناسان بلکه همچنان یک ریسک خواهد بود.

دیدگاه‌ها درباره قیمت طلا در سه‌ماهه آتی خنثی هستند، اما انتظار آغاز روند ملایم صعودی در دوره‌های سه‌ماهه آتی وجود دارد. از آن‌جا که افزایش نرخ‌های بهره فدرال رزرو آمریکا بیش از حد در قیمت‌گذاری بازار لحاظ شده است، قیمت‌ها در دوره کوتاه‌مدت محدود خواهند شد. اما در دوره بلندمدت‌تر، انتظار می‌رود افزایش کسری‌های مالی ناشی از تغییرات جمعیتی در بازارهای توسعه‌یافته منجر به افزایش نرخ تورم ساختاری در این بازارها شود که به‌موجب آن نرخ‌های بهره واقعی کاهش خواهند یافت.

 


فایل نمونه

تحلیل بازار کالا



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟