منو



تحلیل بازار محصولات الکترونیکی


خلاصۀ مدیریتی

اگرچه چشم‌انداز بازار مصرف محصولات الکترونیکی ایران در پی تصمیم امریکا مبنی بر حذف محدودیت‌های واردات گوشی در ماه می 2013 بهبود یافته است، اما تأثیر مطلوب این تصمیم از چالش‌های سیاسی و اقتصادی این کشور اهمیت بیشتری دارد. طولانی شدن امکان رشد فروش در بازار مصرف ایران از تمدید امتیاز انحصاری رایتل در بازار نسل سوم توسط دولت تا سپتامبر 2014 ناشی شده است که پتانسیل رشد نسل سوم و فروش محصولات نسل سوم را محدود خواهد نمود. در حالی‌که چالش‌های فراوانی برای فروشندگان در بازار ایران وجود دارد، ویژگی‌های منحصر به فرد آن مانند جمعیت بالا و نفوذ اندک کامپیوتر‌های خانگی و تلفن‌های هوشمند، به معنی وجود فرصت‌های تجاری قابل توجه برای فروشندگان است. به نظر می‌رسد تحریم‌ها در توسعه بخش تولید داخلی تأثیرگذار بوده است و این بخش با ارائه خدمات به جمعیت ۷۴ میلیونی، امکان رسیدن به ظرفیت قابل توجهی را دارد. البته این باور وجود دارد که بازار ایران از فقدان نیروهای متخصص جهت تولید محصولات قابل رقابت با برندهای بین‌المللی بزرگ رنج می‌برد و مصرف‌کنندگان تاکنون اثبات کرده‌اند که می‌توانند تجهیزات مورد نیاز را از بازارهای همسایه تأمین کنند. لذا سطح تقاضا برای تجهیزات تولید شده در داخل کشور پایین است.


فایل نمونه

تحلیل بازار محصولات الکترونیکی



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟