منو



گزارش پیش بینی فضای کسب و کار ایران

پيش‌بيني ده ساله منتهی به سال 2030


خلاصۀ مدیریتی

جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا اظهار کرده است که تلاش خواهد نمود تا بار دیگر به توافق هسته‌ای با ایران ملحق شود، البته وی این امر را منوط به آن دانسته که تهران نیز به مفاد این توافق‌نامه کاملاً پایبند باشد. اگرچه دیدگاه اصلی کارشناسان حاکی از آن است که دو کشور در نهایت با یکدیگر به توافق خواهند رسید، اما این موضوع را نیز خاطرنشان می‌سازند که حصول به چنین نتیجه‌ای ماه‌ها زمان خواهد برد.
کارشناسان بسیار بعید می‌دانند که ایران برای برطرف‌ کردن مسائل دیگری که مورد دغدغه آمریکا است به‌ویژه مسائل مربوط به توسعه نظامی ایران در منطقه و حمایت از گروه‌های غیردولتی امتیازهای بیشتری به این کشور بدهد. بدین ترتیب، احتمالاً روابط پرتنش میان دو کشور کماکان ادامه خواهد یافت و این تنش در روابط به صورت دوره‌ای دچار فراز و فرودهایی خواهد شد.
پیش‌بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی واقعی در ایران در سال 2021 نرخ رشد 4/3درصدی را به ثبت برساند و سپس این رقم تا سال 2022 به 8/2درصد افزایش پیدا کند. این چشم‌انداز مساعد اساساً از آن‌جا نشأت می‌گیرد که کارشناسان معتقدند دولت آمریکا تحت ریاست جمهوری بایدن بار دیگر وارد توافق هسته‌ای با ایران خواهد شد و این مسأله زمینه رفع تحریم‌ها را فراهم خواهد نمود. در اثر رفع تحریم‌ها، صادرات نفت ایران احتمالاً رو به افزایش می‌گذارد و این مسأله باعث می‌شود تا ضمن کاسته شدن از سرعت روند نزولی ارزش ریال و کاهش نرخ تورم در ایران به تدریج مصرف و سرمایه‌گذاری در این کشور احیا شود.


فایل نمونه

گزارش پیش بینی فضای کسب و کار ایران



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟