منو



گزارش پیش بینی فضای کسب و کار ایران

پيش‌بيني ده ساله منتهی به سال 2031


خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان کماکان بر این دیدگاه اصلی خود تأکید دارند که تا ماه سپتامبر برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام احیا خواهد شد. زیرا دو طرف اکنون در موقعیتی قرار دارند که از دستیابی به توافق هسته‌ای بسیار منتفع خواهند گردید. با این وجود، کارشناسان هشدار می‌دهند که این دیدگاه در معرض ریسک‌های نامطلوبی است که رفته رفته بر شدت آن افزوده می‌شود.
• بر اساس دیدگاه مطرح شده در خصوص توافق هسته‌ای، کارشناسان همچنان پیش بینی می‌نمایند که تولید ناخالص داخلی واقعی در ایران در سال 2022 رشد 7/8درصدی را شاهد خواهد بود. در سال 2023، نرخ رشد این شاخص اگرچه نسبت به میانگین‌های تاریخی خود ارقام بزرگتری خواهد بود، اما به دلیل کمتر مطلوب بودن اثرات پایه‌ای نرخ تورم، نسبت به سال 2022 شتاب کمتری خواهد داشت.
• در پایان این‌که، کارشناسان پس از یک بازنگری، نرخ تورم در ایران را که قبلاً برای سال 2022 برابر با 29درصد پیش‌بینی شده بود، به رقم بزرگتر 33درصد افزایش دادند. این بازنگری صعودی پس از آن صورت گرفت که میانگین نرخ تورم در نیمه نخست سال 2022 به سطحی فراتر از حد انتظار افزایش پیدا کرده بود. قطع شدن یا کاهش یارانه های دولتی و افزایش مالیات‌ها، دو موضوعی هستند که باعث خواهند شد در نیمه دوم سال 2022 و همچنین در سال 2023، رشد تورم در ایران دورقمی باشد.
• کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که هر دو شاخص اقتصاد کلان که در بالا به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در مورد آنها اشاره شد، در معرض ریسک‌های روبه‌رشد ناشی از تأخیر در مذاکرات بر سر احیای توافق هسته‌ای، هستند.


فایل نمونه

گزارش پیش بینی فضای کسب و کار ایران



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟