منو



گزارش پیش بینی فضای کسب و کار ایران

پيش‌بيني ده ساله منتهی به سال 2030


خلاصۀ مدیریتی

• پیروزی ابراهیم رئیسی به عنوان عضوی از احزاب سیاسی اصول‌گرا، در انتخابات ریاست جمهوری ایران که در 18 ژوئن سال 2021 برگزار شد، احتمالاً ستیزه‌های سیاسی در میان اعضای حزب اصولگرایان را به حداقل خواهد رساند و این بدان معناست که از این پس سیاست‌های اتخاذ شده در ایران عمل‌گرایانه‌تر خواهند بود.
• این مسأله دیدگاهی را مورد حمایت خود قرار می‌دهد که معتقد است ایالات متحده آمریکا و ایران طی فصل‌های آتی به توافق بر سر بازگشت دو کشور به تعهدات برجامی خود دست خواهند یافت و احیای رشد اقتصادی در کوتاه‌مدت رونق خواهد گرفت. کارشناسان معتقدند که تولید ناخالص داخلی واقعی در ایران که در سال 2021 نرخ رشد 2/1درصدی را به ثبت رسانده بود، در سال 2022 به میزان 4/4درصد رشد خواهد کرد. البته این رقم قبلاً 3/8درصد پیش‌بینی شده بود. علت این بهبود نرخ رشد احتمال قوی رفع تحریم‌ها و تأثیر این مسأله بر رشد صادرات نفت و سرمایه‌گذاری در ایران است.
• البته همانطور که قبلاً هم بارها اشاره شده است، با توجه به قدرت نفوذ بالایی که احزاب اصول‌گرا در کشور دارند، احتمال آن وجود دارد که ایران همچنان با ایالات متحده آمریکا و رقبای منطقه‌ای خود روابط پرتنشی داشته باشد؛ موضوعی که تمایل سرمایه‌گذاران غربی به ورود به ایران و فعالیت در این بازار را کاهش خواهد داد و مانع از بهبود چشم‌‌اندازهای رشد اقتصادی این کشور در بلندمدت خواهد شد.


فایل نمونه

گزارش پیش بینی فضای کسب و کار ایران



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟