منو



گزارش پیش بینی فضای کسب و کار ایران

پيش‌بيني ده ساله منتهی به سال 2032


خلاصۀ مدیریتی

• در حالی که پیشتر انتظار می‌رفت که تا پیش از پایان یافتن فصل اول سال 2023 ایران و ایالات متحده آمریکا به یک توافق هسته‌ای جدید دست پیدا خواهند کرد، اما اکنون دیدگاه متفاوتی مطرح شده و آن این است که مذاکرات کماکان متوقف خواهد ماند و به تبع همین مسأله تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران وضع کرده، همچنان در یک آینده قابل پیش‌بینی به قوت خود باقی خواهند ماند و علیه اقتصاد این کشور به اجرا درخواهند آمد.
• پابرجایی این تحریم‌ها تمامی بخش‌های اقتصاد ایران را تحت تأثیر قرار خواهد داد، اما این مسأله بیشترین تأثیر نامطلوب خود را بر بخش صادرات گذاشته است؛ زیرا تحریم‌ها مانع از بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی شده‌اند. بر همین اساس، کارشناسان پس از یک بازنگری، عدد پیش‌بینی شده برای نرخ رشد تولید ناخالص داخلی واقعی ایران برای سال مالی 2024-2023 (بین آوریل 2023 تا مارس 2024) را از پیش‌بینی قبلی 5/8درصد به 3/2درصد کاهش داده‌اند. که این رقم از برآورد نرخ رشد 3درصدی برای سال مالی 2023-2022 نیز کمتر است.
• تحریم‌ها باعث خواهند شد تا نرخ تورم در ایران همچنان بالا باشد. کارشناسان اکنون پیش‌بینی می کنند که نرخ تورم در ایران که در سال 2022 برابر با 45درصد بوده در سال 2023 نیز به همین منوال ادامه پیدا کند و رشد 42/5درصدی را به ثبت برساند.


فایل نمونه

گزارش پیش بینی فضای کسب و کار ایران



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟