منو



گزارش پیش بینی فضای کسب و کار (ریسک کشوری) ایران

پيش‌بيني ده ساله منتهی به سال 2029


خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان بر این باورند که احتمالاً در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است در نوامبر سال 2020 برگزار شود، جو بایدن نامزد حزب دموکرات پیروز شود. اگرچه این احتمال قوی وجود دارد که بایدن بار دیگر به توافق هسته‌ای با ایران ملحق شود، اما برای گرفتن امتیازهای بیشتر از ایران در جریان مذاکرات آتی نهایی شرایط دشواری خواهد داشت.
• کارشناسان پس از بازنگری‌های صعودی، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی واقعی ایران در سال‌های 2021 و 2022 را به ترتیب برابر با 4/3درصد و 8/2درصد پیش‌بینی کرده‌اند. این در حالی است که پیشتر این ارقام به ترتیب برابر با 2/9درصد و 7درصد پیش‌بینی شده بودند. این بازنگری بیانگر آن است که کارشناسان انتظار دارند دولت بایدن مسیر رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران را به تدریج هموارتر سازد. در اثر رفع تحریم‌ها، صادرات نفت ایران احتمالاً رو به افزایش می‌گذارد و این مسأله باعث می‌شود تا ضمن بهبود ارزش ریال و کاهش نرخ تورم در ایران به تدریج مصرف و سرمایه‌گذاری در این کشور احیا شود.
• طی دوره بلندمدت‌تر، شکل‌گیری «مشارکت‌های راهبردی» میان چین و ایران می‌تواند کمک شایانی به توسعه دو کشور نماید و به لحاظ مسائل ژئوپلتیک، آمریکا را در بخش غربی منطقه اوراسیا در تنگنا قرار دهد. ایران از انزوا خارج خواهد شد و پس از سال‌ها تحریم، اقتصاد این کشور رونق خواهد گرفت. همچنین ایران از یکپارچگی هرچه بیشتر در طرح نوآورانه کمربند و جاده منتفع خواهد شد.


فایل نمونه

گزارش پیش بینی فضای کسب و کار (ریسک کشوری) ایران



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟