منو



خلاصۀ مدیریتی

با توجه به بروز نشانه‌هایی دال بر کاهش زودتر از موعد مورد انتظار برای تقاضای سنگ آهن در چین، پیش‌بینی قیمت سنگ آهن برای سال 2017 از رقم قبلی 70دلار به 65دلار در هر تن کاهش یافت. البته به‌رغم آن‌که حمایت مالی دولت از صنایع ساخت و ساز و زیرساخت نسبت به سه‌ماهه نخست سال 2017 ضعیف‌تر شده است، اما سطح بالای تولید فولاد در سال 2017 حفظ خواهد شد و این مسأله ضمن تداوم‌بخشی به روند تقاضا برای سنگ آهن، تضمین می‌کند که قیمت‌ها به سطوح پایین در سال 2016 کاهش نخواهند یافت.

تولید سنگ آهن در جهان از 3,091 میلیون تن در سال 2017 به 3,299 میلیون تن تا سال 2021 افزایش خواهد یافت. این موضوع بیان‌گر آن است که تولید سنگ آهن بین سال‌های 2017 تا 2021 سالانه به‌طور متوسط 1درصد رشد خواهد کرد که این نرخ، مشابه همان نرخ رشد تولید در سال‌های 2012 تا 2016 می‌باشد. از یک سو، افزایش تولید در هند با از سرگیری فعالیت در ایالت گوا و در برزیل توسط شرکت‌ بزرگ والی که قرار است تولید در معدن جدید را توسعه دهد، موجب رشد عرضه خواهد شد. از سوی دیگر، معدن‌کاران در چین که در سطوح بالاتری از منحنی هزینه‌ها به تولید سنگ آهن می‌پردازند، به دلیل کاهش عیار سنگ‌های معدنی مجبور به کاهش تولید خواهند شد.

با توجه به تغییر رویکرد از شرایط ریاضتی به سوی سیاست‌ توسعه مالی در اکثر بازارهای توسعه‌یافته و نوظهور، تقاضای جهانی سنگ آهن افزایش خواهد یافت که این مسأله طی ماه‌های آتی تأثیر مثبتی بر مخارج بخش زیربنایی و تقاضا برای فلزات صنعتی خواهد داشت. از آن‌جا که تقاضا از سوی صنایع ساخت‌وساز، خودروسازی و زیربنایی هند همچنان از روند پرشتابی برخوردار خواهد بود، این کشور از لحاظ رشد تقاضا برای سنگ آهن چشم‌انداز روشنی در جهان دارد. تولید فولاد در هند بین سال‌های 2017 تا 2021 سالانه به‌طور متوسط 8/9درصد رشد خواهد داشت که این مسأله با میانگین نرخ رشد سالانه 4/8درصد در مدت پنج سال گذشته مقایسه می‌شود. در عین حال، رشد تقاضا در آمریکا و کره جنوبی همچنان در سطح پایین خواهد بود که این مسأله از رکود در رشد تقاضا از سوی صنایع خودروسازی و ساخت‌وساز در این کشورها ناشی می‌شود. پیش‌بینی می‌شود تولید فولاد در آمریکا و کره جنوبی بین سال‌های 2017 تا 20121 سالانه به‌‌طور متوسط به‌ترتیب 0/5درصد و 0/1درصد رشد نماید.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی سنگ آهن



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟