منو



خلاصۀ مدیریتی

از آن‌جا که حمایت مالی چین از دو بخش ساخت‌وساز و زیربنایی همچنان موجب افزایش تقاضا از سوی صنعت فولاد این کشور خواهد شد، پیش‌بینی قیمت سنگ‌آهن برای سال 2017 از رقم قبلی 55دلار به 70دلار در هر تن افزایش یافت. اگرچه قیمت‌ها طی سه تا شش ماه‌ آینده در سطح بالا باقی خواهند ماند، اما به‌دلیل عرضه مازاد سنگ‌آهن دریابرد به بازار و سطح بالای ذخایر سنگ‌آهن و فولاد در انبارهای چین، قیمت‌ها تا نیمه اول سال 2017 به‌تدریج کاهش خواهند یافت.

با توجه به بازگشت تقاضای چین به روند مطلوب گذشته که از رونق بخش ساخت و ساز ناشی می‌گردد، تقاضا برای سنگ‌آهن در فصل‌های آتی افزایش خواهد یافت. با توجه به تغییر رویکرد از شرایط ریاضتی به سوی سیاست‌ توسعه مالی در اکثر بازارهای توسعه‌یافته و نوظهور، تقاضای جهانی سنگ‌آهن افزایش خواهد یافت که این مسأله تأثیر مثبتی بر مخارج بخش زیربنایی و تقاضا برای فلزات صنعتی خواهد داشت. از آن‌جا که تقاضا از سوی صنایع ساخت‌وساز، خودروسازی و زیربنایی هند همچنان از روند پرشتابی برخوردار خواهد بود، این کشور از لحاظ رشد تقاضا برای سنگ‌آهن چشم‌انداز روشنی در جهان دارد. مصرف فولاد هند از 104میلیون تن در سال 2017 به 132میلیون تن تا سال 2021 افزایش خواهد یافت. در عین حال، رشد تقاضا در آمریکا و کره جنوبی همچنان در سطح پایین خواهد بود که این مسأله به رکود تقاضا از سوی صنایع خودروسازی و ساخت‌وساز در این کشورها مربوط می‌شود. پیش‌بینی می‌شود مصرف فولاد در آمریکا و کره جنوبی بین سال‌های 2017 تا 20121 سالانه به‌‌طور متوسط به‌ترتیب 1/5 درصد و منفی 0/1درصد رشد کند.

تولید سنگ‌آهن در جهان از 3,131 میلیون تن در سال 2017 به 3,299 میلیون تن تا سال 2021 افزایش خواهد یافت. این موضوع بیان‌گر آن است که تولید سنگ‌آهن بین سال‌های 2017 تا 2021 سالانه به‌طور متوسط 1/1درصد رشد خواهد کرد که این نرخ تولید اندکی کمتر از میانگین نرخ تولید سالانه 1/4 درصد بین سال‌های 2012 تا 2016 می‌باشد. از یک سو، افزایش تولید در هند با از سرگیری فعالیت در ایالت گوا و در برزیل توسط شرکت‌ بزرگ والی که قرار است تولید در معدن جدید را توسعه دهد، موجب رشد عرضه خواهد شد. از سوی دیگر، معدن‌کاران در چین که در سطوح بالاتری از منحنی هزینه‌ها به تولید سنگ‌آهن می‌پردازند، به دلیل کاهش عیار سنگ‌های معدنی و به‌رغم رالی موقتی قیمت سنگ‌آهن، به کاهش تولید ملزم خواهند شد.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی سنگ آهن



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟