منو



خلاصۀ مدیریتی

از آن‌جاکه چشم‌انداز قوی‌تر تقاضا محدودیت بازار جهانی طی سال‌های آتی را موجب خواهد شد، پیش‌بینی قیمت مس برای سال 2017 به 6,000 دلار در هر تن افزایش یافت، ضمن آن‌که قیمت مس پس از آن به سطح بالاتر افزایش خواهد یافت.

با توجه به بهبود قیمت‌ها، تولید مس تصفیه‌شده در جهان طی سال‌های آتی رشد ملایم را تجربه خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود تولید جهانی مس از 23 میلیون تن در سال 2017 به 25/4 میلیون تن تا سال 2021 افزایش یابد که این موضوع بیان‌گر میانگین نرخ رشد سالانه 2/5 درصد است. این نرخ رشد در مقایسه با میانگین نرخ رشد سالانه 2/8 درصد در دوره پنج‌ساله گذشته، یک رکود نسبی در رشد تولید به شمار می‌آید.

از آن‌جاکه بازگشت اقتصاد چین به رکود دوره‌ای، رشد تقاضا برای فلزات در این کشور را که بزرگترین بازار مصرف جهان است، کاهش خواهد داد، رشد مصرف مس تصفیه‌شده در جهان طی دوره میان‌مدت از آهنگ کندی برخوردار خواهد شد. با این وجود، انتظار می‌رود رشد یکنواخت بخش زیربنایی در بازارهای توسعه‌یافته کلیدی و افزایش تولید وسایل نقلیه الکتریکی، زمینه رونق رشد تقاضا برای مس تصفیه‌شده را تا پایان دوره پیش‌بینی تا سال 2021 فراهم آورد. پیش‌بینی می‌شود تقاضای جهانی برای مس از 23/2 میلیون تن در سال 2017 به 26 میلیون تن در سال 2021 افزایش یابد که این میزان افزایش، حاکی از متوسط نرخ رشد سالانه 3 درصد است.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی مس



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟