منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان کماکان بر این باورند که تقاضا از سوی بخش‌های ساخت و ساز و زیرساخت‌های چین که از افزایش حمایت‌های دولت این کشور از صنایع داخلی ناشی می‌شود، موجب افزایش قیمت فولاد خواهد شد. بر همین اساس پیش‌بینی قیمت فولاد برای سال 2019 حفظ شده است و همچنان انتظار می‌رود میانگین قیمت‌ها به 700 دلار در هر تن برسد.
• در حالی که بهبود اخیر در قیمت‌های فولاد ناشی از شکل‌‎گیری رالی قیمت سنگ‌آهن پس از وقوع حادثه فروریختن سد باطله برومادینیو موقتی خواهد بود، اما کارشناسان معتقدند که تأمین پیش از موعد منابع مالی برای پروژه‌های تصویب‌شده در بخش زیربنایی چین از نیمه دوم سال 2019، مانع از آغاز روند نزولی تقاضا برای فولاد و قیمت این فلز در سال‌های 2019 و 2020 خواهد شد؛ چرا که فعالیت‌های بخش ساخت و ساز آغاز شده و این مسأله با بهبود تقاضا برای فولاد، اقتصاد این کشور را منتفع خواهد کرد.
• البته خاطرنشان می‌شود که تضعیف انتظارات درباره بازار فولاد که علت آن کندی آهنگ رشد اقتصادی چین، تداوم نگرانی‌های موجود در زمینه تجارت فولاد و نیز شرایط نابسامان اقتصاد کلان در جهان طی سال جاری می‌باشد، ریسک‌های نامطلوبی را بر این دیدگاه تحمیل می‌کند.
• طی دوره بلندمدت، این دیدگاه به قوت خود باقی است که چون کاهش تقاضا و افزایش تولید باعث تضعیف اصول بنیادین در بازار فولاد می‌شوند، قیمت‌ها رو به کاهش خواهند گذاشت و این آغاز یک روند نزولی چندساله در قیمت‌های فولاد خواهد بود.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی فولاد- فصل دوم 2019



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟