منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان پس از بازنگری صعودی بر پیش‌بینی قیمت نیکل در سال 2021، رقم پیش‌بینی‌شده برای میانگین قیمت این فلز را از 15,250 دلار در هر تن به 15,750 دلار در هر تن افزایش دادند که این موضوع نشان می‌دهد در سال جاری رشد قیمت‌ها از یک مبنای بالاتر آغاز می‌شود. اعتقاد بر این است که پس از پایان تعطیلات مربوط به سال نوی چینی و همچنین با توجه به روند تضعیف ارزش دلار آمریکا، تقاضای نیکل در چین طی دوره‌ای کوتاه‌مدت رو به افزایش خواهد گذاشت و این مسأله از رشد قیمت‌های نیکل حمایت خواهد کرد.
• کارشناسان همچنان راجع به افزایش قیمت نیکل در سال 2021 نسبت به میانگین آن‌ها که از ابتدای همین سال تاکنون برابر با 18,140 دلار در هر تن بوده است، دیدگاه نامساعدی دارند؛ چرا که روند روزافزون عرضه در طول سال جاری منجر به کاسته شدن از حجم کسری این فلز در بازارهای جهانی می‌شود و این موضوع موجب خواهد شد قیمت‌ها به سطح پایین‌تر تنزل پیدا کنند. اعتقاد بر این است که طی دوره بلندمدت، ادامه کسری در این بازار موجب خواهد شد که در طول مدت پیش‌بینی، سطح بالاتر قیمت‌ها حفظ گردد.
• انتظار می‌رود در سال 2021 نیز بازار نیکل کماکان با کسری مواجه باشد. چرا که در طول این سال محدودیت در عرضه که از ابتدای سال آغاز شده بود، ادامه خواهد یافت. اعتقاد بر این است که کسری در بازار نیکل در تمام طول مدت پیش‌بینی ادامه داشته باشد؛ به این دلیل که روند روزافزون افزایش تولید فولاد ضدزنگ در کنار رشد تولید وسایل نقلیه الکتریکی منجر به افزایش نیاز به مصرف نیکل خواهد شد. این مسأله افزایش قیمت‌ها را در پی خواهد داشت. موضوعی که واحدهای ذوب را به افزایش ظرفیت تولید تشویق خواهد کرد و به تبع همین مسأله، تولید با قدرت رو به رشد خواهد گذاشت. با توجه به چشم‌اندازی که برای رشد تولید متصور شده، در اواخر دوره پیش‌بینی یعنی بین سال‌های 2028 تا 2030 به‌تدریج از میزان کسری موجود در بازار کاسته می‌شود و عرضه مازاد بر تقاضا بر این بازار حاکم می‌گردد.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی نیکل



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟