منو



خلاصۀ مدیریتی

• در این فصل کارشناسان در پیش‌بینی‌های خود در خصوص میانگین قیمت مس در سال 2023 بازبینی به عمل آوردند و این پیش‌بینی را از رقم قبلی 9,000 دلار به ازای هر تن، به 8,800 دلار به ازای هر تن، کاهش دادند. علت این بازبینی و تغییرات کاهشی این است که در سال 2023 تقاضا برای مس کاهش خواهد یافت که این موضوع از تبعات کندی آهنگ رشد اقتصادی جهان و تغییر نقطه اتکای رشد اقتصادی چین از بخش صنایع سنگین به بخش خدمات است- به این معنا که از این پس احیای رشد اقتصادی این کشور به پشتوانه بخش خدمات صورت خواهد گرفت که این بخش نیز منشأ جدیدی برای رشد تقاضای مس به وجود نخواهد آورد.
• انتظار می‌رود طی ماه های آینده قیمت مس همچنان نوسانات شدیدی داشته باشد، زیرا تغییرات به وجود آمده در بهای دلار آمریکا، در کنار عوامل دیگری چون افول انتظارات نسبت به رشد در بخش‌های تولید و ساخت و ساز چین، قیمت مس را تحت تأثیر قرار خواهند داد.
• اگرچه انتظار می رود که در نیمه دوم سال 2023 قیمت‌ها نسبت به سطوح کنونی خود بهبود پیدا کنند، اما این افزایش قیمت به اندازه‌ای نخواهد بود که بار دیگر سطوح بالای ثبت شده در سال 2022 را لمس کند. علت این موضوع نیز تداوم رکود در بخش املاک و مستغلات چین است.
• جهان به تلاش‌های خود در جهت دستیابی به اقتصاد عاری از کربن سرعت خواهند بخشید و فرآیند گذار به اقتصاد سبز شتاب خواهد گرفت که در نتیجه این مسأله تقاضا برای فلزات سبز از جمله مس، سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی مس



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟