منو



خلاصۀ مدیریتی

• در این فصل کارشناسان در پیش‌بینی‌های خود در خصوص میانگین قیمت مس در سال 2023 بازبینی به عمل آوردند و این پیش‌بینی را از رقم قبلی 8,500 دلار به ازای هر تن، به 9,000 دلار به ازای هر تن افزایش دادند. علت این بازبینی و تغییرات افزایشی این است که در سال 2023 تقاضا برای مس رشد خواهد نمود اما در مقابل، عرضه این فلز نسبتا کاهش پیدا خواهد کرد.
• بررسی‌ها نشان می‌دهند که در آستانه ورود به فصل دوم سال 2023 چشم‌انداز مثبتی برای رشد تقاضای مس به وجود آمده است. یکی از موتورهای محرک رشد تقاضا برای مس کشور چین است چرا که پیش‌بینی می‌شود تقاضای این کشور برای مس به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. البته سایر کشورهای مصرف‌کننده مس نیز به این رشد تقاضا کمک خواهند کرد چرا که جهان در دوران گذار انرژی قرار دارد و به سوی اقتصادهای مبتنی بر انرژی سبز در حرکت است.
• در خصوص عرضه مس می‌توان به این نکته اشاره کرد که سطح پایین موجودی انبارهای بورس فلزات لندن بیانگر محدود شدن میزان عرضه مس در جهان البته به استثنای چین، است. کارشناسان بر این باورند که انجام عملیات های تعمیر و نگهداری در سایت‌های کلیدی ذوب مس، باعث شده تا از حجم عرضه مس تصفیه‌شده کاسته شود. ضمن آن‌که ادامه چالش‌هایی که در مسیر عرضه کنسانتره مس در کشورهای آمریکای لاتین به وجود آمده نیز بر این کاهش عرضه موثر بوده است.
• در بلند‌مدت بازار مس کماکان با کسری عرضه مواجه خواهد بود زیرا کشورهای جهان به تلاش‌های خود در جهت دستیابی به اقتصاد عاری از کربن سرعت خواهند بخشید و فرآیند گذار به اقتصاد سبز شتاب خواهد گرفت که در نتیجه این مسأله تقاضا برای فلزات سبز از جمله مس، سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی مس



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟