منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان پس از بازنگری صعودی، رقم پیش‌بینی شده برای میانگین قیمت مس در سال 2021 را از رقم قبلی 6,800 دلار در هر تن به 7,250 دلار در هر تن افزایش دادند. علت این بازنگری در جهت ارتقاء ارقام پیش‌بینی شده، این بود که قیمت‌ها پیش از آن‌که در سطوح کنونی متوقف شوند، به سطحی فراتر از حد انتظار قبلی افزایش یافته بودند.
• از آن جا که شاخص‌های کلیدی خبر از تضعیف رشد عرضه را می‌دهند، کارشناسان کماکان چشم‌انداز نامساعد مبنی بر تنزل قیمت‌ها نسبت به سطوح کنونی را حفظ کرده‌اند و بر این باورند که رشد قابل ملاحظه عرضه مس، از سوی معادن و واحدهای ذوب این فلز، باعث خواهد شد تا در سال 2021، اصول بنیادین عرضه و تقاضا در این بازار تضعیف گردد.
• انتظار می‌رود میانگین قیمت مس کماکان نسبت به هفت سال گذشته، سطح بالاتری را تجربه کند چرا که با احیای رشد اقتصادی در جهان، تقاضا بهبود یافته و کسری در بازارهای جهانی مس به قوت خود باقی می‌ماند.
• پیش‌بینی‌ها درباره قیمت مس در سال 2022 و سال‌های پس از آن، حفظ شده است چرا که چشم‌انداز نویدبخش تقاضا قیمت‌ها را به سطوح بالاتر سوق می‌دهد؛ اما از سوی دیگر، افزایش چشمگیر در سمت عرضه مس به واسطه اجرای عملیات‌های معدنی در مقیاس کلان، این افزایش قیمت را تا اندازه‌ای محدود می‌سازد.
• کارشناسان به ادامه سطح بالای ریسک‌ها برای پیش‌بینی‌های به عمل آمده برای سال‌های 2021 و 2022 اشاره می‌کنند؛ این ریسک‌ها از سه جهت ناشی می‌شوند: ارزش دلار آمریکا، سرعت افزایش تولید ناشی از عملیات‌های معدنی جدید و نیز لایحه مربوط به بخش‌های زیربنایی و انرژی‌های تجدیدپذیر در ایالات متحده آمریکا.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی مس



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟