منو



خلاصۀ مدیریتی

• در این فصل کارشناسان در پیش‌بینی‌های خود در خصوص میانگین قیمت مس در سال 2023 بازبینی به عمل آوردند و رقم قبلی را از 8،400 دلار به ازای هر تن به 8،500 دلار به ازای هر تن افزایش دادند. علت این بازبینی و تغییرات افزایشی این است که در سال 2023 تقاضا برای مس رشد خواهد نمود اما در مقابل، عرضه این فلز نسبتا کاهش پیدا خواهد کرد.
• همانگونه که در بالا به آن اشاره شد در سال 2023 تقاضا برای مس افزایش خواهد یافت. یکی از موتورهای محرک رشد تقاضا برای مس کشور چین است چرا که پیش‌بینی می‌شود در سال 2023 تقاضای این کشور برای مس به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. عامل دیگری که به رشد تقاضا برای مس کمک خواهد نمود پایین آمدن قیمت دلار در سال 2023 است. با افزایش تقاضا برای مس قیمت این فلز یک سیر صعودی را طی خواهد نمود. البته در سمت عرضه نیز رخدادهایی در جریان است که این رخدادها به نوبه خود به صعود قیمت مس کمک خواهد نمود. به عنوان مثال پیش‌بینی می‌شود مشکلات عملیاتی در معادن آمریکای لاتین کماکان ادامه پیدا کند و حجم تولید این معادن در سال 2023 یک رشد کوچک را شاهد باشد.
• در بلند‌مدت بازار مس با کسری عرضه مواجه خواهد شد زیرا کشورهای جهان به تلاش‌های خود در جهت دستیابی به اقتصاد عاری از کربن سرعت خواهند بخشید و فرآیند گذار به اقتصاد سبز شتاب خواهد گرفت که در نتیجه این مسئله تقاضا برای فلزهای سبز از جمله مس افزایش خواهد یافت.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی مس



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟