منو



خلاصۀ مدیریتی

  • کارشناسان پس از بازنگری صعودی بر ارقام پیش‌بینی‌ شده برای میانگین قیمت مس در سال 2022، این قیمت‌ها را از 8,800 دلار در هر تن به 9,200 دلار در هر تن افزایش دادند. این بازنگری صعودی از آنجا ناشی می‌شود که قیمت‌ها در سه ماهه چهارم سال 2021 همچنان در سطح بالا باقی مانده بودند و  ادامه روند افزایشی در سال 2022 از مبنایی بالاتر از آنچه که پیشتر انتظار می‌رفت، آغاز خواهد شد.
  • این پیش‌بینی حاکی از آن است که کارشناسان همچنان دیدگاه نامساعد درباره چشم‌انداز قیمت مس در سال 2022 را حفظ کرده اند و معتقدند که قیمت‌ها در سال 2022 نسبت به سطوح نقدی کنونی در سطح پایین‌تری قرار خواهند داشت. علت این مسأله تضعیف اصول بنیادین در ماه های آتی خواهد بود.
  • البته، با وجود آن‌که در ماه‌های آتی اصول بنیادین بازار مس تضعیف می‌شود، اما انتظارات مطلوب سرمایه‌گذاران در بلندمدت در خصوص این فلز سبز، همچنان با تعیین یک کف قیمت، مانع از کاهش قیمت‌ها به سطوح پایینی خواهد شد که این بازار قبل از سال 2021 تجربه کرده بود.
  • پیش‌بینی می‌شود که طی دوره بلندمدت تا سال 2030، بازار مس کماکان با کسری مواجه باشد. چرا که مصرف با سرعتی فراتر از عرضه رشد خواهد کرد و این مسأله باعث خواهد تا در شرایطی که جهان حرکت به سوی تحول سبز را آغاز کرده است، قیمت‌ مس به سطوح بالاتر افزایش پیدا کند.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی مس



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟