منو



خلاصۀ مدیریتی

• در پی کاهش شدید قیمت قلع در اواخر فصل دوم سال 2022 و همچنین اوایل فصل سوم همین سال، کارشناسان پیش‌بینی‌های قبلی خود را مورد بازنگری نزولی قرار دادند. بر این اساس، کارشناسان رقم پیش‌بینی شده برای میانگین قیمت قلع در سال 2022 از 42,000 دلار به 31,650دلار در هر تن، و برای سال 2023 از 38,000 دلار به 33,000 دلار در هر تن کاهش دادند.
• اگرچه روند عرضه کماکان مطابق با انتظارات پیش رفته و نسبتاً ثبات داشته است، اما چشم انداز تقاضا به شدت افول کرده است. عواملی که باعث شدند تا چشم انداز تقاضای قلع نامساعد گردند عبارت هستند از: تضعیف اصول بنیادین اقتصاد کلان، تقویت ارزش دلار و سطح بالای نرخ تورم در جهان.
• کارشناسان معتقدند که در مدت زمان باقیمانده تا پایان سال 2022، قیمت معاملاتی قلع در یک محدوده باریک در نوسان خواهد بود و میانگین قیمت‌ها اندکی کمتر از 23,500 دلاری خواهد بود که برای قراردادهای آتی سه ماهه پیش‌بینی شده است.
• انتظار کارشناسان برای یک دوره بلندمدت حاکی از آن است که چون رشد تقاضا همچنان قدرتمند خواهد بود، و از سال 2024 به‌بعد از حجم عرضه مازاد در بازار قلع کاسته خواهد شد، قیمت‌ها به تدریج یک سیر صعودی در پیش خواهند گرفت.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی قلع



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟