منو



خلاصۀ مدیریتی

• در این فصل کارشناسان پیش‌بینی‌های قبلی خود در خصوص میانگین قیمت قلع در سال 2023 را حفظ کرده‌اند و همچنان معتقدند که در سال 2023 میانگین قیمت هر تن قلع برابر با 20,000 دلار خواهد بود. علت حفظ این دیدگاه، تقویت مجدد ارزش دلار آمریکا است. هرچه دلار آمریکا بیشتر تقویت شود، احتمال افزایش قیمت قلع ضعیف تر می شود. البته این تنها دلیل حفظ پیش‌بینی‌های قبلی نبوده است و تقاضا نیز در این امر دخیل بوده است. چرا که پس از فاصله گرفتن چین از سیاست کووید صفر روند احیای رشد تقاضا از سوی این کشور به کندی صورت می گیرد و این مسأله مانع از سرعت گرفتن رشد قیمت قلع خواهد شد.
• در حالی که عرضه قلع در جهان تغییر محسوسی نداشته است، اما چشم‌انداز رشد تقاضا از سوی سایر کشورهای جهان به دلیل تضعیف اصول بنیادین اقتصاد کلان، رو به افول است. این مسأله در کنار تقویت دوباره دلار آمریکا و تداوم سطوح بالای نرخ تورم در جهان، مانع از بهبود قیمت‌های قلع خواهد شد.
• کارشناسان معتقدند که در نیمه اول سال 2023 قیمت قلع همچنان تحت فشار عوامل یادشده در بالا، افزایش قابل توجهی نخواهد داشت، این مسأله اساساً به تداوم کندی آهنگ رشد اقتصادی در جهان نسبت داده می شود.
• در بلند‌مدت قیمت قلع یک روند صعودی را طی خواهد نمود زیرا تقاضا برای این محصول همچنان در سطح بالایی قرار خواهد داشت و از سوی دیگر مازاد عرضه که هم اکنون در بازارها جریان دارد از سال 2024 به بعد کاهش پیدا خواهد کرد.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی قلع



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟