منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان در این فصل هیج تغییری بر پیش‌بینی‌بینی میانگین قیمت فولاد در سال 2023 اعمال ننموده‌اند و کماکان میانگین قیمت این فلز در سال جاری برابر با 730 دلار در هر تن پیش‌بینی می شود. ضمن آن‌که انتظار می‌رود در ماه‌های آتی و با ورود به سال 2024، قیمت‌های این فلز نسبت به سطوح کنونی اندکی افزایش پیدا کنند.
• نقطه‌نظرها در بخش عرضه حاکی از آن هستند که در فصل چهارم سال 2023 و همچنین در فصل اول سال 2024، رشد تولید فولاد به واسطه رونق فعالیت در کارخانجات فولادسازی سرزمین اصلی چین و همچنین تحت حمایت احیای تولید در برخی بازارهای کلیدی، بهبود خواهد یافت. در سمت تقاضا نیز کارشناسان معتقدند که رشد مصرف فولاد در سرزمین اصلی چین به تدریج افزایش خواهد یافت که این مسأله در کنار ادامه روند قوی رشد تقاضا از سوی هند، به افزایش قیمت این فلز کمک خواهد کرد.
• کارشناسان همچنان بر این باورند که از سال 2024 به بعد، میانگین قیمت جهانی فولاد پایین‌تر خواهد آمد و یک روند نزولی را طی خواهد نمود. همچنین کارشناسان شروع یک تغییر اساسی و پارادایمی در بازار فولاد را خاطرنشان می‌سازند. تحولی که با قرار گرفتن «فولاد سبز » در کانون توجهات جهانی رقم می‌خورد و به روش‌های سنتی تولید فولاد در کوره‌های بلند قالب‌گیری تأسیسات ذوب پایان خواهد داد.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی فولاد



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟