منو



خلاصۀ مدیریتی

• روند جاری کاهش نرخ‌های رشد در بخش املاک و مستغلات در (سرزمین اصلی) چین منجر به آن شد که رشد تقاضای فولاد از سوی این بخش عملکرد نامطلوبی داشته باشد و همزمانی این مسأله با پیدایش ریسک‌های رکود در اروپا در اثر بحران انرژی کنونی، بر وخامت آن افزوده است. از این رو، کارشناسان پس از یک بازنگری نزولی بر پیش‌بینی‌های قبلی، رقم‌های پیش‌بینی شده برای میانگین قیمت فولاد در سال‌های 2022 و 2023 را به سطوح پایین‌تر کاهش دادند و به این ترتیب، میانگین قیمت جهانی فولاد برای این دو سال متوالی به ترتیب 860 دلار در هر تن (در سال 2022) و 825 دلار در هر تن (در سال 2023) پیش‌بینی شده است.
• با توجه به ادامه روند افزایش نرخ های بهره توسط فدرال رزرو و همچنین تداوم روند تقویت ارزش دلار، که هردوی این‌ها هزینه نسبی واردات کالاها را برای بازارهای نوظهور افزایش می‌دهند، رشد اقتصادی در جهان همچنان آهنگ ملایمی دارد. لازم به توضیح است که این اثر منفی بر آن دسته از بازارهای نوظهوری که در حال حاضر، در شرایط اسمی بدهی دلاری بیشتری دارند، بیشتر است تا آن کشورهای نوظهوری که در شرف تأثیرپذیری از بحران مالی جهانی هستند.
• کاهش تقاضا، تاکنون توانسته‌ است بر هرگونه اثرگذاری ناشی از محدودیت‌های عرضه فائق آید؛ علت محدودیت‌ها در عرضه فولاد، کاهش توان عملیاتی کارخانجات فولادسازی یا تعلیق عملیات‌ها به دلیل کمبود انرژی در چین و اروپا بوده است.
• از آن جا که بازار مسکن در ایالات متحده آمریکا کاملاً در رکود فرو رفته و اراده سیاسی و مالی چندانی برای اتخاذ خط‌مشی‌های محرک رشد اقتصادی در سال آینده وجود ندارد، رشد اقتصادی در جهان بیش از پیش تضعیف خواهد شد که این مسأله کاهش بیشتر قیمت فولاد را در پی خواهد داشت. زیرا کارخانجات فولاد سازی در واکنش به آن‌چه که احتمالاً کاهش قیمت انرژی تا فصل دوم سال 2023 خواهد بود، ظرفیت تولید خود را افزایش خواهند داد.
• کارشناسان کماکان بر این دیدگاه تأکید دارند که طی یک دوره بلندمدت‌، میانگین قیمت جهانی فولاد نسبت به سطوح کنونی خود، پایین‌تر خواهد آمد. همچنین کارشناسان شروع یک تغییر اساسی و پارادایمی در بازار فولاد را خاطرنشان می‌سازند. تحولی که با قرار گرفتن «فولاد سبز » در کانون توجهات جهانی ایجاد می‌شود و به روش‌های سنتی تولید فولاد در کوره‌های بلند قالب‌گیری تأسیسات ذوب پایان خواهد داد. کارشناسان همچنین وجود ریسک‌های نامطلوبی را برای سرعت کنونی روند کاهشی در پیش‌بینی‌های پس از سال 2023، خاطرنشان می‌سازند.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی فولاد



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟