منو



خلاصۀ مدیریتی

• به دلیل طولانی شدن مدت زمان عدم تطابق میان عرضه و تقاضا در بازار جهانی فولاد و همچنین از آن جا که انجام معاملات سفته‌بازانه باعث شد تا میانگین قیمت این فلز از ابتدای سال جاری تاکنون به رقمی بالاتر از حد انتظار برسد، کارشناسان پیش‌بینی‌های به‌عمل آمده درباره میانگین قیمت فولاد در سال 2021 را مورد بازنگری قرار داده و آن را از رقم قبلی 800 دلار در هر تن به رقم 920 دلار در هر تن افزایش دادند.
• به استثنای ایالات متحده آمریکا که در آن قیمت فولاد کماکان یک روند صعودی را دنبال می‌کند، قیمت این فلز در جهان مطابق با انتظارات کارشناسان، رو به کاهش گذاشته است. از این رو کارشناسان همچنان بر این باورند که در مدت زمان باقی مانده از سال 2021 و همچنین در ابتدای سال 2022 قیمت‌ها بیشتر هم کاهش خواهند یافت که علت این امر، کاهش تقاضا از سوی صنعت ساخت و ساز در چین عنوان می‌شود.
• با این وجود، کارشناسان خاطرنشان می‌نمایند که رشد قابل ملاحظه تقاضا برای فولاد تا این زمان از سال 2021، آن هم در بحبوحه احیای قوی رشد اقتصادی در گستره وسیعی از جهان، و همچنین تداوم سطح بالای قیمت فولاد در ایالات متحده آمریکا، ضمن آن که از سقوط چشمگیر میانگین قیمت‌های جهانی ممانعت خواهد کرد، باعث خواهد شد تا سطح بالای قیمت‌ها در سال جاری نیز حفظ گردند.
• کارشناسان کماکان بر این دیدگاه خود تأکید دارند که طی یک دوره بلندمدت تر، میانگین قیمت جهانی فولاد نسبت به سطوح کنونی خود، پایین‌تر خواهد آمد.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی فولاد



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟