منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان پس از یک بازنگری، رقم پیش‌بینی شده برای میانگین قیمت جهانی فولاد در سال 2023 را از 825 دلار در هر تن که قبلاً پیش‌بینی شده بود، به 730 دلار در هر تن کاهش دادند. علت این بازنگری نزولی انتظار کاهش تقاضا برای این فلز بوده است.
• کاهش تقاضا همچنان مهمترین عاملی است که در تضعیف قیمت فولاد نقش دارد، این در حالی است که محدود شدن میزان تولید این فلز کفه‌ای از قیمت‎‌ها مشخص کرده که قیمت‌ها در طول زمان باقیمانده تا پایان سال جاری، از آن تجاوز نخواهند کرد.
• تضعیف رشد اقتصادی در سرتاسر جهان و همچنین شرایط مالی دشوار، موانعی در مسیر تقویت رشد تقاضای فولاد هستند و در این میان، عدم احیای رشد در بخش صنعتی چین نیز مانع از افزایش قیمت این فلز می‌شود.
• چشم‌انداز بلندمدت متصور شده برای صنعت جهانی فولاد نشان می‌دهد که میانگین قیمت جهانی فولاد نسبت به سطوح کنونی خود، پایین‌تر خواهد آمد. همچنین کارشناسان شروع یک تغییر اساسی و پارادایمی در بازار فولاد را خاطرنشان می‌سازند. تحولی که با قرار گرفتن «فولاد سبز » در کانون توجهات جهانی رقم می‌خورد و به روش‌های سنتی تولید فولاد در کوره‌های بلند قالب‌گیری تأسیسات ذوب پایان خواهد داد. کارشناسان همچنین وجود ریسک‌های نامطلوبی را برای سرعت کنونی روند کاهشی در پیش‌بینی‌های پس از سال 2023، خاطر نشان می‌سازند.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی فولاد



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟