منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان رقم‌های پیش‌بینی شده برای میانگین قیمت فولاد در سال‌های 2022 و 2023 را کماکان حفظ کرده‌‌اند و به این ترتیب، میانگین قیمت جهانی فولاد برای این دو سال متوالی به ترتیب 980 دلار در هر تن (در سال 2022) و 850 دلار در هر تن (در سال 2023) پیش‌بینی شده است. دلیل حفظ این سطح بالای قیمت‌ها، تهاجم نظامی روسیه به اوکراین و تجدید محرک‌ها برای بخش زیربنایی در سرزمین اصلی چین عنوان شده است. البته محدودیت‌های تجاری ناشی از وضع تعرفه‌های صادراتی و توافقات صورت گرفته میان ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر سهمیه‌های صادراتی نیز در این امر دخیل بوده‌اند.
• کارشناسان به عدم قطعیت‌های فراوان برای بازار فولاد در کوتاه‌مدت اشاره می‌کنند. چرا که علی‌رغم انتظار احیای رشد تقاضا، تعطیلی‌های ناشی از محدودیت‌های قرنطینه‌ای در چین همچنان یک دغدغه بزرگ است. این در حالی است که تداوم سطح بالای نرخ تورم، کندی آهنگ رشد در بازارهای مسکن در آمریکا و اتحادیه اروپا، و ادامه اتخاذ خط‌مشی‌های پولی انقباضی در این کشورها، ریسک‌های نامطلوبی را بر تقاضای فولاد در سه‌ماهه چهارم سال 2022 و همچنین سال 2023 تحمیل می‌کنند.
• کارشناسان کماکان بر این دیدگاه تأکید دارند که طی یک دوره بلندمدت‌، میانگین قیمت جهانی فولاد نسبت به سطوح کنونی خود، پایین‌تر خواهد آمد. همچنین کارشناسان شروع یک تغییر اساسی و پارادایمی در بازار فولاد را خاطرنشان می‌سازند. تحولی که با قرار گرفتن «فولاد سبز » در کانون توجهات جهانی ایجاد می‌شود و به روش‌های سنتی تولید فولاد در کوره‌های بلند قالب‌گیری تأسیسات ذوب پایان خواهد داد.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی فولاد



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟