منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان رقم پیش‌بینی شده برای میانگین قیمت جهانی فولاد در سال 2023 را که برابر با 825 دلار در هر تن بوده است، همچنان حفظ کرده‌اند. زیرا با وجود آنکه تقاضای بیشتر از سوی چین باعث خواهد شد تا قیمت‌ها نسبت به سطوح کنونی خود اندکی افزایش پیدا کنند، اما رشد محدود تولید مانع از عرضه مناسب و کافی فولاد در جهان خواهد شد.
• تداوم شرایط نامطلوب مالی و همچنین ادامه فشارهای تورمی که یک مانع بزرگ بر سر راه بازیابی نرخ‌های رشد تولید در صنعت فولاد هستند، باعث خواهند شد تا رشد تولید فولاد در جهان کماکان آهنگ کندی داشته باشد و آنچنان که باید و شاید به سرعت افزایش پیدا نکند.
• به باور کارشناسان، تضعیف نرخ‌های رشد تقاضای، تاکنون توانسته‌ است بر هرگونه اثرگذاری ناشی از محدودیت‌های عرضه فائق آید؛ علت محدودیت‌ها در عرضه فولاد، همه‌گیری کووید در جهان و جنگ روسیه علیه اوکراین بوده که باعث شده در روند عرضه اختلالاتی به وجود آید. البته موانع عملیاتی فراوانی هم در اثر بالا بودن قیمت انرژی و هزینه‌های تأمین نهاده ها به وجود آمدند که در شکل‌گیری محدودیت عرضه نقش داشتند.
• چشم‌انداز بلندمدتی که برای صنعت فولاد در جهان متصور می‌باشد، نشان می‌دهد که میانگین قیمت جهانی فولاد نسبت به سطوح کنونی خود، پایین‌تر خواهد آمد. همچنین کارشناسان شروع یک تغییر اساسی و پارادایمی در بازار فولاد را خاطرنشان می‌سازند. تحولی که با قرار گرفتن «فولاد سبز » در کانون توجهات جهانی رقم می‌خورد و به روش‌های سنتی تولید فولاد در کوره‌های بلند قالب‌گیری تأسیسات ذوب پایان خواهد داد. کارشناسان همچنین وجود ریسک‌های نامطلوبی را برای سرعت کنونی روند کاهشی در پیش‌بینی‌های پس از سال 2023، خاطر نشان می‌سازند.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی فولاد



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟