منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان پس از یک بازنگری، رقم‌های پیش‌بینی شده برای میانگین قیمت فولاد در سال 2022 و 2023 را به سطوح بالاتر ارتقاء دادند. براساس این بازنگری‌ها رقم پیش‌بینی شده برای میانگین قیمت جهانی این فلز برای این دو سال متوالی به ترتیب از 750 دلار در هر تن و 550 دلار در هر تن به 980 دلار در هر تن (در سال 2022) و 850 دلار در هر تن (در سال 2023) افزایش داده شد. دلیل این بازنگری تهاجم نظامی روسیه به اوکراین و تجدید محرک‌ها برای بخش زیربنایی در سرزمین اصلی چین عنوان شده است.
• اگرچه رالی قیمت جهانی فولاد که از سه ماهه چهارم سال 2021 آغاز شده، به تدریج با بروز نشانه‌هایی در سه ماهه سوم سال 2021 به اوج خود رسیده و از این پس یک روند نزولی خواهد داشت، اما کارشناسان بر این باورند که انتظارات سرمایه‌گذاری به طور کلی نسبت به صنایع فلزی مثبت است و این موضوع باعث خواهد شد یک رالی جدید در روند رشد قیمت فولاد شکل بگیرد. البته موضوعات دیگری نیز در این امر دخیل هستند که عبارتند از کاهش واقعی عرضه فولاد دریابرد در جهان به علت کاهش صادرات فولاد از اوکراین و توقف فعالیت برخی کارخانجات فولاد سازی به دلیل قیمت بالای انرژی، و همچنین رشد قوی تقاضا از سوی صنعت ساخت و ساز در سرزمین اصلی چین که علت آن از سرگیری دوباره پروژه‌های زیربنایی در داخل این کشور است.
• کارشناسان کماکان بر این دیدگاه تأکید دارند که طی یک دوره بلندمدت‌تر، میانگین قیمت جهانی فولاد نسبت به سطوح کنونی خود، پایین‌تر خواهد آمد. همچنین کارشناسان شروع یک تغییر اساسی و پارادایمی در بازار فولاد را خاطرنشان می‌سازند. تحولی که با قرار گرفتن «فولاد سبز » در کانون توجهات جهانی ایجاد می‌شود و به روش‌های سنتی تولید فولاد در کوره‌های بلند قالب‌گیری تأسیسات ذوب پایان خواهد داد.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی فولاد



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟