منو



خلاصۀ مدیریتی

• صنعت فولاد در حالی سال 2021 را آغاز می‌کند که تحت تأثیر احیای قوی رشد قیمت‌ها در سه ماهه پایانی سال 2020، به رونق رسیده است. طی ماه‌های اخیر رالی قیمت‌ها در این صنعت شکل گرفته که این موضوع به افزایش مجدد تقاضای فولاد در جهان پس از بهبودی نسبی این بازار از تبعات اولیه کووید19 نسبت داده می‌شود. در این شرایط تقاضا از سوی کارخانجات فولاد سازی در اروپا و کشورهای آمریکایی، از عرضه پیشی گرفته است و این موضوع منجر به کسری در بازار جهانی فولاد شده است. سطح بالای قیمت‌ها در کنار ثبات قیمت نهاده‌های ورودی به این صنعت، بدین معناست که سودآوری در این بخش در نیمه نخست سال 2021 بسیار بالا خواهد بود.
• انتظار می‌رود در فصل‌های آتی و با کاهش یافتن کسری عرضه فولاد به بازارهای جهانی، قیمت‌ها به تدریج روند نزولی به خود بگیرند. با این وجود، رشد قوی تقاضای فولاد در سال 2021، آن هم در بحبوحه رونق نسبی که در اقتصاد جهانی به وجود آمده، نه تنها مانع از سقوط قیمت‌ها خواهد شد، بلکه از طرفی نیز کمک خواهد کرد تا میانگین قیمت‌ها در سال جاری در سطح بالایی باقی بماند. کارشناسان پس از بازنگری صعودی بر پیش‌بینی‌های به عمل آمده برای قیمت جهانی فولاد در سال 2021، میانگین این رقم را از 600 دلار در هر تن به 660 دلار در هر تن افزایش دادند.
• اگرچه سال 2021 را می‌توان یک سال پررونق برای صنعت جهانی فولاد برشمرد، اما این نکته نیز خاطرنشان می‌گردد که روند بازیابی قیمت‌ها در این سال (البته به استثنای چین) در مقایسه با سطوح احیاشده در سال 2019، کامل نخواهد بود. کارشناسان بر این باورند که تولید فولاد در جهان در سال 2021 با سرعتی فراتر از مصرف آن افزایش خواهد یافت، چرا که آهنگ رشد تقاضا از سوی چین ملایم‌تر خواهد شد و این مسأله به طور کلی قیمت‌ها را به سطوح پایین‌تر سوق خواهد داد.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی فولاد



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟