منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان رقم پیش‌بینی شده برای میانگین قیمت فولاد در سال 2022 را که برابر با 750 دلار در هر تن بود، همچنان حفظ کرده‌اند؛ اما در عین حال با انجام یک بازنگری صعودی، رقم پیش‌بینی شده برای میانگین قیمت این فلز در سال 2021 را از 920 دلار در هر تن به 950 دلار در هر تن افزایش دادند. کارشناسان معتقدند که اکنون رالی افزایش قیمت فولاد در جهان به پایان رسیده است. البته این در حالی است که قیمت‌ها در ایالات متحده آمریکا ممکن است طی چند ماه آینده و در پی امضاء لایحه زیربنایی توسط بایدن در نوامبر سال 2021، رو به افزایش بگذارند.
• به غیر از ایالات متحده آمریکا، تقاضای فولاد چین از سوی صنعت ساخت و ساز این کشور نیز در سال‌های 2022 تا 2025 تضعیف خواهد شد. چرا که با رکود در اجرای پروژه‌های زیربنایی و افزایش ریسک در بخش املاک این کشور، قیمت فولاد داخلی کاهش خواهد یافت و این مسأله باعث خواهد شد تا در سال 2022 میانگین قیمت فولاد در جهان نیز تنزل پیدا کند، همچنان که در کشورهای اروپایی نیز قیمت‌ها کاهش خواهند یافت.
• کارشناسان کماکان بر این دیدگاه تأکید دارند که طی یک دوره بلندمدت‌تر، میانگین قیمت جهانی فولاد نسبت به سطوح کنونی خود، پایین‌تر خواهد آمد. همچنین کارشناسان شروع یک تغییر اساسی و پارادایمی در بازار فولاد را خاطرنشان می‌سازند. تحولی که با قرار گرفتن «فولاد سبز » در کانون توجهات جهانی ایجاد می‌شود و به روش‌های سنتی تولید فولاد در کوره‌های بلند قالب‌گیری تأسیسات ذوب پایان خواهد داد.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی فولاد



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟