منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان در خصوص قیمت طلا در مدت باقیمانده تا پایان سال 2022 یک دیدگاه خنثی دارند و پیش‌بینی می‌نمایند که میانگین قیمت طلا در تمام طول سال 2022 برابر با 1,800 دلار در هر اونس باشد. البته پیشتر میانگین قیمت این فلز برای سال 2022 برابر با 1,850دلار در هر اونس پیش‌بینی شده بود، که پس از بازنگری نزولی، اندکی کاهش پیدا کرد.
• از آن جا که ریسک‌های بی‌شماری اقتصاد جهان را تهدید می‌کنند، قیمت طلا همچنان تحت تأثیر عوامل اقتصادی خواهد بود که با یکدیگر در رقابت هستند. با این وجود، کارشناسان معتقدند که اکنون شرایط دشواری ناشی از بروز مشکلات اقتصادی رو به کاهش گذاشته‌اند.
• از یک سو، قیمت طلا تحت تأثیر عوامل متعددی چون افزایش ریسک‌های رکود، ادامه داشتن جنگ اوکراین، ریسک‌های به وجود آمده برای رشد اقتصادی در سرزمین اصلی چین پس از اتخاذ خط‌مشی‌های به صفر رساندن آمار ابتلای به کووید 19 در این کشور و همچنین تداوم همه‌گیری این بیماری در جهان، همچنان در سطحی بالاتر از دوران همه‌گیری باقی خواهد ماند.
• از سوی دیگر، عوامل دیگری نیز وجود دارند که مانع از افزایش قیمت طلا خواهند شد؛ اتخاذ تصمیماتی توسط فدرال رزرو آمریکا مبنی بر افزایش تهاجمی نرخ‌های بهره، افزایش نرخ‌های واقعی بازدهی اوراق قرضه در این کشور، ادامه تقویت ارزش دلار آمریکا برای یک مدت زمان طولانی‌تر، احتمال اوج گرفتن نرخ تورم در سه ماهه سوم سال و همچنین ادامه کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای پس از افزایش نرخ‌های واکسیناسیون، از جمله مهمترین این عوامل هستند.
• اگرچه انتظار می‌رود در ماه های آتی، به ویژه تحت تأثیر تداوم جنگ در اوکراین، نوسانات بزرگی در قیمت طلا رخ دهد، اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن هستند که در سال‌های آینده، قیمت طلا در مقایسه با سطوح قیمت‌های ثبت شده در دوران پیش از کرونا، سطح بالاتری خواهد داشت.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی طلا



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟