منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان در خصوص قیمت طلا در سال 2023 یک بازنگری به عمل آورده‌اند و در نتیجه این بازنگری، رقم پیش‌بینی شده قبلی یعنی 1,850 دلار در هر اونس برای میانگین قیمت طلا در این سال به رقم 1,950 دلار در هر اونس افزایش داده شده است. آنچه که کارشناسان را بر آن داشت تا در خصوص پیش بینی های قبلی بازنگری کنند، وضعیت آشفته بخش بانکداری در مارس سال 2023 بود. شرایطی که باعث شد تا سرمایه‌گذاران برای مصون ماندن از تبعات رکود اقتصادی که احتمالاً در پیش روی جهان است، به سوی سرمایه‌گذاری روی دارایی‌های امن هجوم آورند. این در حالی است که انتظارات بازار برای ادامه روند تهاجمی بالا بردن نرخ‌های بهره توسط فدرال رزرو آمریکا محقق نگشته است و دیگر چنین انتظاری وجود ندارد.
• از فصل چهار سال 2022 تاکنون کارشناسان درباره رشد قیمت طلا در ماه های آینده دیدگاهی خنثی برگزیده اند که البته این دیدگاه بیشتر به سمت مثبت ارزیابی می‌شود. ضمن آن که چنین چشم اندازی برای چند ماه آتی به قوت خود باقی است.
• کارشناسان معتقدند که احتمالاً افزایش ثبات در وضعیت مالی کشورهای جهان موجب آن خواهد شد تا در طول هفته‌های آینده میانگین قیمت طلا افزایش یافته و عمدتاً در سطح بالای 2,075 دلار در هر اونس باشد. البته با توجه به این روند تقویت ارزش دلار ادامه دارد، مقاومت شدیدی در برابر افزایش قیمت دلار به رقم ذکر شده وجود دارد. این در حالی است که کارشناسان معتقدند ریسک فراگیرشدن اثرات سوء فروپاشی بانک سیلیکون ولی و بانک سیگنیچر دامنه محدودی خواهد داشت.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی طلا



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟