منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان در خصوص قیمت طلا در سال 2023 یک بازنگری صعودی به عمل آورده‌اند و اکنون پیش‌بینی می‌نمایند که میانگین قیمت طلا در سال 2023 برابر با 1,850 دلار در هر اونس خواهد بود؛ حال آن‌که میانگین قیمت این فلز گرانبها قبلاً برابر با 1,800 دلار در هر اونس پیش‌بینی شده بود. ضمن آن‌که در خصوص رشد قیمت طلا در ماه‌های آتی نیز کارشناسان یک دیدگاه خنثی با احتمال بیشتر صعودی شدن روند رشد قیمت‌ها، اتخاذ نموده‌اند.
• از آن جا که ریسک‌های بی‌شماری اقتصاد جهان را تهدید می‌کنند، قیمت طلا همچنان تحت تأثیر عوامل اقتصادی خواهد بود که با یکدیگر در رقابت هستند. بنابراین، کارشناسان معتقدند که از شدت دشواری این شرایط و مشکلات اقتصادی ناشی از آن، تا حدودی کاسته شده است.
• از یک سو، قیمت طلا تحت تأثیر چند عامل همچنان بالاتر از سطوحی باقی خواهد ماند که در دوران پیش از شیوع کووید19 به ثبت رسیده بود. این عوامل عبارت هستند از: کاهش نرخ‌های بازدهی اوراق قرضه در ایالات متحده آمریکا؛ به اوج رسیدن ارزش دلار و احتمال نزولی شدن آن؛ تداوم یافتن آهنگ ملایم رشد اقتصادی در جهان که احتمال فرو افتادن اقتصادهای بزرگ جهانی در سرازیری رکود را تقویت می‌کند؛ روند رو به گسترش درگیری‌ها در جنگ اوکراین؛ و در نهایت پابرجایی ریسک‌های تهدیدکننده رشد اقتصادی در سرزمین اصلی چین.
• از سویی نیز، عوامل دیگری وجود دارند که مانع از افزایش قیمت طلا خواهند شد و عبارت هستند از: کاهش جزئی محدودیت‌های قرنطینه‌ای در سرزمین اصلی چین و روند ملایم بهبود انتظارات سرمایه‌گذاران در خصوص رشد اقتصادی این کشور؛ احتمال به اوج رسیدن نرخ تورم در سه‌ماهه سوم سال؛ و همچنین ادامه کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای در سرتاسر جهان پس از افزایش نرخ‌های واکسیناسیون.
• اگرچه انتظار می‌رود در آینده نوسانات بزرگی در قیمت طلا رخ دهد، اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن هستند که در سال‌های آینده، قیمت طلا در مقایسه با قیمت‌های ثبت شده در دوران پیش از کرونا، سطح بالاتری خواهد داشت.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی طلا



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟