منو



خلاصۀ مدیریتی

  • با توجه به حاکم شدن نوعی از انتظارات ریسک موسوم به risk-off در میان سرمایه‌گذاران که احتمالاً طی ماه‌های آتی هم ادامه خواهد یافت و تقاضا برای دارایی‌های امن از جمله طلا را افزایش خواهد داد، کارشناسان پس از بازنگری‌ صعودی، پیش‌بینی درباره میانگین قیمت طلا در سال 2020 را از رقم قبلی 1,450 دلار در هر اونس به 1,680 دلار در هر اونس افزایش دادند.
  • طی دوره کوتاه‌مدت، انتظار می‌رود عواملی چون عدم قطعیت پیرامون تأثیر کلی شیوع بیماری کووید-19 بر اقتصاد جهان، کاهش بازده اوراق قرضه و اتخاذ سیاست‌های تسهیل پولی از قیمت طلا به عنوان یکی از امن‌ترین دارایی‌ها، حمایت به عمل آورند.
  • طی دوره بلندمدت، انتظار می‌رود ثبات به وجود آمده در اثر وجود عوامل اقتصادی رقابت‌کننده مانند فشارهای ناشی از قرار گرفتن در سیکل پایانی موجب بهبود قیمت‌ها شود؛ این در حالی است که کاهش عدم‌قطعیت درباره مسائل ژئوپلتیک مانع از ادامه روند بهبود قیمت‌ها خواهد شد و میانگین قیمت طلا در فاصله سال‌های 2021 تا 2024 به رقم 1,650 دلار خواهد رسید.
  • در خصوص تولید می‌توان به این نکته اشاره کرد که ادغام‌های صورت گرفته میان معدنکاران بزرگ طلا در جهان، طی فصل‌های آتی به رونق عرضه طلا در معادن جهان کمک خواهد کرد.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی طلا



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟