منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان پس از بازنگری‌، ارقام پیش‌بینی شده برای میانگین قیمت سنگ‌آهن در سال‌ 2022 را به سطح پایین‌تر کاهش دادند. براساس این بازنگری صورت گرفته، قیمت سنگ‌آهن در سال 2022 از رقم پیش‌بینی شده قبلی 130 دلار در هر تن به 115 دلار در هر تن تنزل داده شده است. ضمن آن‌که رقم پیش‌بینی شده برای میانگین قیمت این فلز در سال 2023 نیز از رقم قبلی 110 دلار به 100 دلار در هر تن کاهش یافته است. علت این بازنگری نزولی این است که انتظار می‌رود روند کاهش تقاضا برای این فلز و محدودیت در عرضه انرژی در سال 2023 نیز ادامه پیدا کند و این مسأله بر فضای رقابتی قیمت‌ها که باعث شده بود تا در نیمه نخست سال 2022 قیمت سنگ آهن افزایش پیدا کند، پایان داده است.
• تقاضای چین برای سنگ‌آهن کمتر از حد انتظارات بوده است چرا که در بازه زمانی سه‌ماهه گذشته، نرخ رشد سالانه فعالیت‌ها در بخش ساخت و ساز این کشور منفی و رو به کاهش بوده که اذعان می‌شود که از سال 2015 تاکنون، این امر بی‌سابقه بوده است. علی‌رغم کاهش شدت محدودیت‌های قرنطینه‌ای مرتبط با کووید 19 و عقب‌نشینی دولت از سیاست‌های کووید صفر خود، به نظر می‌رسد که تدابیر اتخاذ شده در جهت بهبود سلامت جامعه همچنان تقاضا را تحت تأثیر قرار داده و منجر به کاهش آن شده است چرا که با آغاز یک موج گرمای طاقت‌فرسا در جهان، دسترسی به منابع برق‌آبی و بازارهای انرژی را کاهش داده و این مسأله مقامات را بر آن داشته تا تولید فولاد را محدود نمایند.
• از لحاظ عرضه، بعید به نظر می‌رسد که آن دسته از تولیدکنندگان بزرگ سنگ‌آهن که افزایش قیمت این کالا را بر افزایش حجم تولید آن در اولویت قرار می‌دهند، اقدام به افزایش قابل ملاحظه عرضه آن نمایند. این مسأله را باید در کنار ریسک‌های بالای ناشی از مسائل آب و هوایی و ادامه اختلالات عملیاتی ناشی از ادامه همه‌گیری کووید19 که منجر به کاهش عرضه می‌شوند، در نظر گرفت. بسیاری از معدنکاران سنگ آهن بارها از دستیابی به اهداف افزایش تولید خود بازمانده‌اند، که البته محرک‌ها در سمت تقاضا، تاکنون توانسته‌اند بر نگرانی‌های سمت عرضه فائق آیند و تأثیر آن را خنثی کنند.
• در بلند‌مدت قیمت سنگ‌آهن یک روند نزولی را طی خواهد کرد که این روند برای چندین سال ادامه خواهد داشت. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود میانگین قیمت سنگ‌آهن تا سال 2031 به 50 دلار در هر تن کاهش پیدا کند.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی سنگ‌آهن



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟