منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان پس از بازنگری‌، ارقام پیش‌بینی شده برای میانگین قیمت سنگ‌آهن در سال‌ 2023 را به سطح پایین‌تر کاهش دادند. براساس بازنگری صورت گرفته، قیمت سنگ‌آهن در سال 2023 از رقم پیش‌بینی شده قبلی 125 دلار در هر تن به 110 دلار در هر تن تنزل داده شده است. پیش‌بینی‌ها در خصوص قیمت این فلز عمدتاً تحت تأثیر دیدگاه‌هایی است که معتقد است بخش صنعتی در سرزمین اصلی چین با آهنگ کندتری احیا خواهد شد و این مسأله انتظارات برای افزایش تقاضا برای فلزات آهنی را رو به افول برده است.
• بخش صنایع در چین، در مقایسه با بخش خدمات و همچنین نسبت به بخش املاک، با آهنگ ملایم‌تری احیا خواهد شد و برای آن که به رشد مطلوب دست پیدا کند، با چالش‌هایی مواجه خواهد بود که این مسأله قیمت سنگ آهن را کاهش خواهد داد. شاخص مدیران خرید بخش تولید بار دیگر وارد محدوده ارقام منفی شده و این بدان معناست که چشم‌انداز چندان روشنی برای بازار سنگ آهن متصور نمی‌باشد.
• از نقطه‌نظر عرضه این نکته حائز اهمیت است که میزان تولید سنگ‌آهن توسط شرکت‌های بزرگ فعال در صنعت تولید سنگ آهن، یک روند پایدار رشد را طی خواهد کرد. اگرچه این شرکت‌ها از لحاظ رشد فصلی نرخ‌های بزرگتری را به ثبت رسانده‌اند اما انتظار می‌رود که دستورالعمل‌های خود برای میزان تولید را فقط به میزان اندکی افزایش دهند. کارشناسان بر این باورند که رشد تولید در مدت زمان باقیمانده از سال 2023 عمدتاً به واسطه تولید در معادن جدید اتفاق خواهد افتاد.
• انتظار می‌رود که طی یک دوره بلندمدت‌، قیمت سنگ‌آهن کماکان یک روند نزولی را طی کند. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود میانگین قیمت سنگ‌آهن تا سال 2032 به 50 دلار در هر تن کاهش پیدا کند.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی سنگ‌آهن



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟