منو



خلاصۀ مدیریتی

• قیمت سنگ‌ آهن در یکی از بالاترین سطوح تاریخی خود قرار دارد و به باور کارشناسان رالی شکل‌گرفته در روند رشد قیمت این فلز پیش از به ثبات رسیدن در نیمه دوم سال 2021، پتانسیل آن را دارد که در ماه‌های آتی ادامه پیدا کند.
• سطح بالای تقاضا از سوی صنعت جهانی فولاد و تولیدکنندگان چینی، آن هم در شرایطی که رشد عرضه نتوانسته هم‌زمان با رشد تقاضا پیش برود، قیمت‌ها را در سطح بالا حفظ خواهد کرد.
• کارشناسان پس از بازنگری بر پیش‌بینی‌های به‌عمل آمده برای میانگین قیمت سنگ آهن در سال‌های 2021 و 2022، این ارقام را از 120 دلار به 160 دلار در هر تن برای سال 2021 ، و از 100 دلار به 130 دلار در هر تن برای سال 2022 افزایش دادند.
• سطح بالای حاشیه سود تولیدکنندگان فولاد باعث شده تا قیمت سنگ آهن به یکی از بالاترین سطوح خود در مدت چند سال گذشته برسد؛ البته کارشناسان معتقدند که این سطح بالای قیمت‌ها در بلندمدت دوامی نخواهد یافت.
• رشد تولید سنگ آهن در جهان، بین سال‌های 2021 تا 2025 پرشتاب خواهد شد و این در حالی است که در بازه زمانی پنج سال پیش از آن، این بازار با رکود در رشد تولید مواجه بوده است. چین به منظور بهبود امنیت عرضه سنگ آهن وارداتی، سرمایه‌گذاری‌های کلانی روی معادن برون‌مرزی خود انجام خواهد داد. یکی از مهمترین ذی‌نفعان این روند، گینه خواهد بود. چین قصد دارد سرمایه‌گذاری‌های قابل ملاحظه‌ای روی پروژه سیماندو در گینه انجام دهد.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی سنگ‌آهن



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟