منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان پس از بازنگری‌، ارقام پیش‌بینی شده برای میانگین قیمت سنگ‌آهن در سال‌ 2023 را به سطح بالا‌تر افزایش دادند. براساس بازنگری صورت گرفته، قیمت سنگ‌آهن در سال 2023 از رقم پیش‌بینی شده قبلی 110 دلار در هر تن به 125 دلار در هر تن افزایش داده شده است. انتظارات در خصوص قیمت این فلز عمدتاً تحت تأثیر دیدگاه‌های خوش‌بینانه در خصوص احیای رشد اقتصادی چین، بهبود یافته‌اند.
• احیای رشد اقتصادی در سرزمین اصلی چین پس از پشت سر گذاشته شدن دو مانع اصلی (یکی اجرای سیاست کووید صفر و دیگری اصلاحات در بخش املاک و مستغلات)، باعث خواهد شد تا قیمت‌های سنگ‌آهن در کوتاه‌مدت، رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کنند. بهبود چشمگیر شاخص مدیران خرید و نیز افزایش ارزش فروش مسکن در فصل اول سال 2023 نشانه‌هایی نویدبخش دال بر بهبود قیمت سنگ آهن در طول مدت باقیمانده از سال 2023 هستند.
• از نقطه‌نظر عرضه این نکته حائز اهمیت است که میزان تولید سنگ‌آهن توسط شرکت‌های بزرگ فعال در صنعت تولید سنگ آهن، یک روند پایدار رشد را طی خواهد کرد. اگرچه این شرکت‌ها از لحاظ رشد فصلی نرخ‌های بزرگتری را به ثبت رسانده‌اند اما انتظار می‌رود که دستورالعمل‌های خود برای میزان تولید را فقط به میزان اندکی افزایش دهند. کارشناسان بر این باورند که رشد تولید در مدت زمان باقیمانده از سال 2023 عمدتاً به واسطه تولید در معادن جدید اتفاق خواهد افتاد.
• انتظار می‌رود که قیمت سنگ‌آهن طی یک دوره بلندمدت‌، کماکان یک روند نزولی را طی کند. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود میانگین قیمت سنگ‌آهن تا سال 2032 به 50 دلار در هر تن کاهش پیدا کند.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی سنگ‌آهن



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟