منو



خلاصۀ مدیریتی

  • کارشناسان پس از بازنگری، رقم پیش‌بینی شده برای میانگین قیمت سنگ‌آهن در سال 2020 را از رقم قبلی 80 دلار در هر تن به 85 دلار در هر تن افزایش دادند.
  • با توجه به این‌که میانگین قیمت‌های سنگ‌آهن از ابتدای سال جاری تاکنون برابر با 90 دلار در هر تن بوده است و قیمت‌ها در قراردادهای آتی بورس سنگاپور نیز در حدود 80 دلار در هر تن برآورد می‌شوند، انتظار می‌رود طی هفته‌های آتی و پیش از آن‌که قیمت‌ها تا نیمه دوم سال 2020 به یک ثبات برسند، این روند نزولی در قیمت‌ها ادامه پیدا کند.
  • شیوع گسترده بیماری موسوم به کوید 19 (که عامل آن ویروس کرونا است)، باعث شد تا قیمت سنگ‌آهن وارداتی تحویل در بندر چینگدائوی چین طی هفته‌های اخیر به شدت سقوط کند؛ همان‌طور که قیمت‌های سایر فلزات از جمله مس نیز متأثر از این مسأله بوده‌اند. از آن جا که انتظار می‌رود این شرایط در جهان کماکان بازارها را تحت تأثیر قرار دهد، ادامه همین روند با وسعت فراگیری بیشتر بازارها مورد انتظار کارشناسان می‌باشد.
  • از نقطه نظر اصول بنیادین به این نکته اشاره می‌شود در حالی که انتظار می‌رود مسائلی که در سال 2019 در سمت عرضه به وجود آمدند، تا حد زیادی مرتفع گردند، اما رشد قوی تقاضا از سوی صنعت فولادسازی چین، مانع از سقوط قیمت‌ها خواهد شد. این رشد قوی تقاضا از آن جا ناشی می‌شود که دولت چین در مواجهه با کندی آهنگ رشد اقتصادی خود که شیوع گسترده ویروس کرونا نیز اخیراً بیشتر به آن دامن زده است، کماکان به اتخاذ سیاست‌های محرک برای ایجاد رونق در صنعت ساخت و ساز داخلی خود ادامه خواهد داد.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی سنگ‌آهن



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟