منو



خلاصۀ مدیریتی

  • بروز حادثه فاجعه‌بار شکست سد باطله برومادینیو  در برزیل و در پی آن نگرانی‌ها درباره توانایی عرضه سنگ‌آهن توسط شرکت والی باعث شد سطح بالای قیمت‌ها در سه‌ماهه نخست سال 2019 کماکان به قوت خود باقی باشند. از همین رو، کارشناسان پس از بازنگری، پیش‌بینی درباره میانگین قیمت سنگ‌آهن در سال 2019 را از 60 دلار به 75 دلار در هر تن افزایش دادند.
  • با توجه به حمایت مالی دولت چین از بخش زیربنایی این کشور که موجب بهبود تولید فولاد در این کشور خواهد شد، انتظار می‌رود تقاضای چین برای سنگ‌آهن در سال 2019 با رشد قوی مواجه شود و این مسأله به افزایش قیمت‌های این فلز منجر شود.
  • از آن جا که وقوع یک حادثه بزرگ معدنی کارشناسان را متقاعد ساخته که قیمت سنگ‌آهن سه‌ماهه نخست سال جاری را از یک مبنای بالاتر از پیش‌بینی قبلی آغاز خواهد کرد، پیش‌بینی‌ها درباره قیمت سنگ‌آهن بیانگر آن است که با توجه به انتظارات ناشی از بروز حادثه در برومادینیو، میانگین قیمت‌ها نسبت به بهای نقدی کنونی که 81 دلار در هر تن است، رو به کاهش خواهد گذاشت؛ البته افزایش فعالیت‌های ساخت و ساز در چین که ماحصل افزایش تعداد پروژه‌های زیربنایی تأیید شده در این کشور است، مانع از هر گونه کاهش شدید قیمت‌ها در ماه‌های آتی خواهد شد.
  • این دیدگاه به قوت خود باقی است که در سال‌های آینده قیمت سنگ‌آهن روند نزولی خواهد داشت، زیرا رشد اقتصادی کشور چین بار دیگر از تکیه بر صنایع سنگین فاصله گرفته و بر بخش خدمات متمرکز خواهد شد که این مسأله تقاضا برای سنگ‌آهن را کاهش می‌دهد


فایل نمونه

گزارش تحلیلی سنگ‌آهن- فصل دوم 2019



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟