منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان پس از بازنگری‌، ارقام پیش‌بینی شده برای میانگین قیمت سنگ‌آهن در سال‌ 2023 را به سطح بالا‌تر افزایش دادند. براساس بازنگری صورت گرفته، قیمت سنگ‌آهن در سال 2023 از رقم پیش‌بینی شده قبلی 100 دلار در هر تن به 110 دلار در هر تن ارتقاء داده شده است. علی‌رغم آن‌که اصول بنیادین عرضه و تقاضا نشانه‌های دیگری به غیر از صعودی شدن روند رشد قیمت‌های سنگ‌آهن دارند، اما انتظارات در خصوص قیمت این فلز عمدتاً تحت تأثیر دیدگاه‌های خوش‌بینانه در خصوص احیای رشد اقتصادی چین می‌باشند.
• احیای رشد اقتصادی در سرزمین اصلی چین پس از پشت سر گذاشته شدن دو مانع اصلی (یکی اجرای سیاست کووید صفر و دیگری اصلاحات در بخش املاک و مستغلات)، از رشد مثبت قیمت‌های سنگ‌آهن در کوتاه‌مدت، حمایت خواهد کرد. کارشناسان معتقدند که رشد تقاضا فقط در سه‌ماهه دوم سال 2023 تا نیمه دوم همین سال و نه پیش از این زمان، افزایش خواهد یافت، چرا که اثرگذاری رشد فعالیت‌های اقتصادی بر بخش سنگ‌آهن زمان‌بر خواهد بود.
• از لحاظ عرضه، توجه به این نکته ضرورت دارد که سطح تولید در میان تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن یک روند پایدار رشد را طی خواهد کرد. با وجود آن‌که نرخ رشد سالانه توسط این تولیدکنندگان همچنان ثابت مانده و رشدی نکرده است، اما نرخ‌های بزرگتری از لحاظ رشد فصلی را به ثبت رسانده‌اند. کارشناسان بر این باورند که رشد تولید در سال 2023 عمدتاً به واسطه تولید در معادن جدید اتفاق خواهد افتاد.
• طی یک دوره بلندمدت‌تر، قیمت سنگ‌آهن کماکان یک روند نزولی را طی خواهد کرد. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود میانگین قیمت سنگ‌آهن تا سال 2031 به 50 دلار در هر تن کاهش پیدا کند


فایل نمونه

گزارش تحلیلی سنگ‌آهن



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟