منو



خلاصۀ مدیریتی

• همان‌گونه که انتظار می‌رفت رالی قیمت سنگ‌آهن چندی پیش پایان پذیرفت و قیمت این محصول به طور چشمگیری کاهش یافت. کارشناسان معتقدند فشارها بر قیمت سنگ‌آهن کماکان ادامه پیدا خواهد کرد و قیمت این محصول در سال 2022 یک روند نزولی را طی خواهد کرد. روند کاهش قیمت سنگ‌آهن در چند وقت اخیر به گونه‌ای بوده که قیمت این محصول از آن چه که قبلاً پیش‌بینی شده بود پایین‌تر رفته است. با توجه به این موضوع کارشناسان در پیش‌بینی‌های خود در خصوص قیمت سنگ‌آهن در سال‌های 2021 و 2022 بازبینی به عمل آوردند و ارقام قبلی را کاهش دادند. در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود در سال‌های 2021 و 2022 میانگین قیمت سنگ‌آهن به ترتیب روی رقم 155 دلار به ازای هر تن و 90 دلار به ازای هر تن تثبیت شده باشد. این ارقام نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی کاهش پیدا کرده زیرا قبلاً میانگین قیمت سنگ‌آهن در سال‌های 2021 و 2022 به ترتیب 170 دلار به ازای هر تن و 130 دلار به ازای هر تن پیش‌بینی شده بود.
• در نیمه اول سال 2021 تقاضای کارخانجات فولادسازی چین برای سنگ‌آهن به اوج خود رسید. با توجه به این موضوع انتظار نمی‌رود از این پس رشد چشمگیری در تقاضای چین اتفاق بیافتد. از سوی دیگر در چند وقت اخیر عرضه سنگ‌آهن در جهان به شکل مستمری افزایش پیدا کرده است و نگرانی خاصی در خصوص عرضه وجود ندارد. با توجه به این مسائل پیش‌بینی می‌شود در فصل‌های آینده تقاضا برای سنگ‌آهن رشد کندی را شاهد باشد.
• در بلند‌مدت قیمت سنگ‌آهن یک روند نزولی را طی خواهد کرد که این روند برای چندین سال ادامه خواهد داشت. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود میانگین قیمت سنگ‌آهن از رقم 155 دلار به ازای هر تن در سال 2021 پایین‌تر رود و تا سال 2025 به 65 دلار به ازای هر تن برسد.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی سنگ‌آهن



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟