منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان معتقدند در سال 2021 میانگین قیمت سنگ‌آهن روی رقم 90 دلار به ازای هر تن قرار خواهد گرفت. این رقم از میانگین پیش‌بینی شده برای سال 2020 کمتر است. علت این موضوع این است که در ماه سپتامبر قیمت سنگ‌آهن روند نزولی به خود گرفت و از رکوردهایی که در این ماه به ثبت رسانده بود دور شد. نزولی شدن روند قیمت سنگ‌آهن از دو عامل نشأت می‌گیرد. اول این‌که تولید سنگ‌آهن مجدداً به سطوح پیش از شیوع بیماری کووید 19 بازگشته و دوم این‌که اجرای دستورالعمل‌های مقابله با مه‌دود زمستانی در چین باعث شده دامنه فعالیت کارخانجات فولادسازی این کشور محدود شود و تقاضای این واحدها برای سنگ‌آهن کاهش پیدا کند.
• با این حال کارشناسان بر این باورند که در سال 2021 قیمت سنگ‌آهن همچنان بالا باقی خواهد ماند و میانگین قیمت این محصول در حوالی میانگین قیمت سال 2019 قرار خواهد گرفت زیرا برنامه‌های دولت چین برای رونق بخشیدن به صنعت زیربنایی این کشور باعث خواهد شد تقاضای قدرتمندی از جانب کارخانجات فولادسازی برای سنگ‌آهن شکل بگیرد.
• در بلند‌مدت قیمت سنگ‌آهن روند نزولی به خود خواهد گرفت. این روند برای چندین سال ادامه خواهد داشت اما شیب آن بسیار ملایم خواهد بود.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی سنگ‌آهن



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟