منو



خلاصۀ مدیریتی

  • افزایش عرضه سنگ‌آهن از سوی تولیدکنندگان بزرگ در سه‌ماهه سوم سال 2019، با رکود در تقاضا از سوی صنعت فولاد چین در سه‌ماهه چهارم سال 2019 مواجه شد که این کاهش تقاضا به توقف عملیات‌های تولید در کارخانه‌های فولادسازی در طول فصل زمستان نسبت داده می‌شود. از همین رو، کارشناسان رقم پیش‌بینی شده 90 دلار در هر تن برای میانگین قیمت سنگ‌آهن در سال 2019 را حفظ کرده‌اند.
  • پیش‌بینی میانگین قیمت سنگ‌آهن در سال 2020 نیز روی رقم قبلی 80 دلار در هر تن حفظ شده است. با وجود آن‌که رشد قوی تقاضا از سوی بخش فولاد چین باعث حفظ رقم پیش‌بینی شده برای سال 2020 شد، اما اعتقاد بر این است که نوسانات شدید در انتظارات سرمایه‌گذاران که از جنگ تجاری کنونی ناشی می‌شود، میانگین قیمت‌ها در سال جاری را به سطوح پایین‌تر کاهش خواهد داد.
  • از آن‌جا که عرضه فراوان سنگ‌آهن از سوی تولیدکنندگان بزرگ با تضعیف تقاضا از سوی بخش فولاد چین توأم شده است، شروع یک سیر نزولی در قیمت‌های سنگ‌آهن طی دوره بلندمدت مورد انتظار است. لازم به ذکر است کاهش تقاضای مذکور از آن‌جا ناشی می‌شود که دولت چین از رشد اقتصادی با محوریت صنایع سنگین فاصله گرفته و به سوی بخش خدمات تغییر رویکرد داده است.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی سنگ‌آهن



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟